• Flikkan92

    Hur påverkade graviditeten ert sexliv?

    Under tiden ni väntade barn, hur förändrades ert sexliv? (förutom att alla ställningar inte gick att göra längre).

    Om kvinnan ville ha lika ofta eller oftare än innan, hur var det för er karlar då? Var detta något positivt?

    Här är det stendött. Händer absolut ingenting om inte jag får igång honom och känns inte alls som om han är sugen i övrigt. Jag har absolut inte gått upp en massa förutom att jag fått stor mage. Men är det verkligen så avtändande?

    Jag blir tokig snart.

  • Svar på tråden Hur påverkade graviditeten ert sexliv?
  • Anonym (F)

    Följer. Jag har märkt att det verkar vanligare att mannen vill ha sex men inte kvinnan i alla fall direkt efter graviditeten.

    Ska bli intressant att se allas svar. Min partner hade nog tänt massor på mig för han tycker det är sexigt att han gjort mig gravid.

  • Linnis92

    I början var sexet obefintligt men det berodde på att jag hade konstant illamående och kräktes flera gånger om dagen. Dessutom tyckte jag att min sambo luktade väldigt äckligt. Men sen mot mitten av graviditeten och resterande så hade vi sex som innan jag blev gravid.

  • Anonym (Suck)

    Här är det typ noll. På hans initiativ. Jag får ingenting att hända. V 32 nu...

  • Snuttis2

    Hade inget sex innan kontrollen i v 13, hade förlorat flera graviditeter innan o var rädd. Men resten av graviditeten hade vi sex regelbundet o en ordentlig boost mellan v 22-27 då jag hade världens feeling i kroppen. Var lite osäker på om min man skulle tända på gravid kroppen, vi hade pratat innan o han trodde inte det?! Men han älskade faktiskt förändringarna och vi hade sex(om än med viss modifikation ) tom v 38. Sonen föddes sedan v 39!

  • Anonym (Älskarna)

    Det är nog väldigt olika, Endel män tänder på att se sina kvinna gravid, tycker att det är vackert.

    När jag var gravid hade vi lika mycket sex som innan.

  • Anonym (Alex)

    Jag (kvinna) var mer sugen under graviditeten men min man vägrade, han var livrädd att han skulle "förstöra något" eller att jag var lute öppen så att snoppen kunde träffa bebisen. Nu när vår lilla grabb kommit så är mannen mer sugen än innan graviditeten och jag mindre då energin går åt.

  • Anonym (GinaG)

    Under båda mina graviditeter har vi lagt ner det helt efter v 15-nånting. För mig hade det gärna fått fortsätta som innan men min man har jättesvårt för sex med vetskapen om att det finns en bebis inne i magen. Däremot är vi snabbt igång efteråt så nu är det som vanligt igen, ett halvår efteråt.

  • michelle1

    Första barnet var min man mer off, eller båda egentligen. Nu med andra har vi sex och försöker få det att funka bra med stora magen. Nu v 40 är min man lite off för han har ju läst att det kan sätta igång ngt och han vill vänta så mini kommer efter nyår. Så efter imorgon är han nog på det igen. Haha

  • Fröken Sol

    Vi hade ganska mycket sex innan graviditeten, 5-7 gånger i veckan. Men så snart jag blev gravid började jag må illa, bli väldigt trött, labil och känna mig svullen. Det var som att lusten försvann i allt det där, men också av att inte riktigt känna mig så attraktiv.

    Jag kände mig inte riktigt som mig själv. Hade ingen inre sexuell kraft. Ingen lyster eller lekfullhet. Men det har ändrats efter hand. Nu är jag i vecka 15 och mår väsentligt bättre och känner lust igen. Min partner tycker att jag är sjukt het och vill ligga precis som tidigare. Och även om vi har sex oftare nu än när jag mådde som sämst, så känner jag inte alltid för just sex. Ibland vill jag hellre kramas, få massage, bli klappad på eller kelad med tills jag somnar. Min partner känner sig ofta förvirrad och avvisad och jag känner mig ofta stressad och otillräcklig. Vi pratar om det och söker lösningar. Ibland önskar jag att min partner var mer flexibel och följsam. Jag tror att han önskar att jag var mer tydlig och öppen.

  • Anonym (H)

    Min karl gillar min stora mage. Jag är mindre intresserad och han mera, så medeltalet är nog + - 0.

    Jag tror nog det är så upp till var och en hur man reagerar med en krabat i magen. Sedan när bebisen är född får ni jobba lite på att hitta tillbaka till varandra. Nu får ni fokusera på den närhet ni har.

  • Anonym (J)

    Första graviditeten var mannen väldigt obekväm med sex efter v 25 nånstans. Pga tanken på bebisen, även om han tyckte jag var vacker med magen osv.

    Andra graviditeten har hans lust varit mer som vanligt fram till sista veckorna. Min dock lägre och det blir inte så bra sex pga ställningar etc.

  • Anonym (M3)

    3e graviditeten nu v16 och sexet är helt obefintligt :( detta pga mig, har absolut ingen lust. Mår illa konstant fortfarande tröttare än tröttast och känner mig som en uppsvälld boll. Men min man säger ingenting, vet att han mer än gärna vill. Jag hoppas det vänder snart så jag får tillbaka lusten!

    Med de andra två hade vi sex ungefär som vanligt kanske något mindre pga trötthet.

    Efter förlossningarna så var det som vanligt så snart nätterna funkade någorlunda med barnen

Svar på tråden Hur påverkade graviditeten ert sexliv?