Inlägg från: Anonym (Jen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jen)

Sambon otrogen...

Hemlistjej skrev 2017-12-27 12:26:36 följande:

Trodde aldrig jag skulle förlåta otrohet heller men jag älskar honom och kan inte stänga AB den känslan

Men älskar du honom fast han inte älskar dig?

Jag anser att otrohet kommer på frågan när man slutat älska sin partner, man bryter löftet att förhålla sig till sin partner man är mer motiverad att tänka på sin egen vinning än på hur ens partner känner man kör eget race.

I ytterst få fall leder otrohet till ett starkare band mellan två stycken, men det kanske är en relation på tusen. Det beror på omständigheterna och hur tilliten ser ut i övrigt och tidigare erfarenheter / i viken mån det skapar otrygghet i relationen/ hur man är villig att förlora och kunna gå vidare och acceptera eventuella sprickor.

Jag tycker personligen att har du valt att vara otrogen har du självmant valt att välja bort din partner, då har du inget förhållande längre för har du haft ett förhållande hade du förhållit dig - till den du älskar No matter what.
  • Anonym (Jen)

TS. Han kör med dig. Har han varit otrogen - han har just sagt Good Bye till sina "egen tid" - lyxerier för resten av ert förhållande. Om det stämmer det han säger att han vill satsa på er, då hade han INTE dragit eget-race kortet att vara ifrån dig när han borde känna att han är skyldig dig hela världen och all tid han andas!

(Särskilt inte på jul och nyår när man firar med den man känner livsglädje och glöd med.) Hur resonerar han för om det inte är en affär han lockas av fortfarande? Man sitter inte i terapi för att man först sin partner och skadat förhållandet för att sedan bara "Ah vad bra jag har dig igen, men du nu drar jag hejdå vi hörs någon dag :D"

Kan du inte följa efter honom i smyg? Vet att det kanske är desperat men då får du ett ordentligt svar om han är pålitlig. Eller så stoppar du här. Hans val efter otroheten, efter terapin , säger allt om du frågar mig.

• Anonym (Jen)
    Hemlistjej skrev 2017-12-27 15:19:31 följande:

Han hade med sig henne på olika hotel i samband med arbete och under en vecka tog han med sig henne på en jobbresa utomlands. Relationen har pågått under några månader, enligt honom ca 4 månader.

Hans senaste val visar att affären med den kvinnan pågår än, det är henne han vill fira nyår med jag är 97% säker.
Svar på tråden Sambon otrogen...