Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Sambon otrogen...

...jobbigt när samvetet kommer ikapp och man tvingas stå till svars för sina val och handlingar.

Att smita undan det är att göra det väldigt enkelt för sig och att glida undan sitt eget ansvar.

Låter ju nästan som att han försöker ge dig dåligt samvete för att du inte är överlycklig över att han haft (har?) ett förhållande med en annan.

Den stora frågan är: Vad vill du?

• Akira Öken
    Hemlistjej skrev 2017-12-27 19:35:37 följande:

Ja, jag kan faktiskt inte annat än instämma i det du skriver, den tanken har slagit mig också, att han vill ge mig dåligt samvete för sitt misstag. 

Vet inte vad jag vill, känner mig tom...trött...önskar att jag bara kunde vakna ur den här mardrömmen och att allt var som när vi hade det bra tillsammans.

Du kanske ska ta reda på det först?

Just nu verkar du helt fokuserad på vad han gör, vad han säger, vad han tycker och vad han vill.

Situationen är som den är. Han har inte bara varit otrogen utan haft ett förhållande med en annan under (minst) flera månader, samtidigt som han har levt tillsammans med dig som vanligt.

Kan du förlåta det?

Om du kan förlåta, vad behöver han förändra för att du ska vilja fortsätta leva med honom.
Svar på tråden Sambon otrogen...