Sambon otrogen...
Tycker inte riktigt han tar ansvar över situationen. Han hade kunnat agera på ett annat sätt och inte lägga över detta på dig. Helt ärligt, han verkar inte helt övertygande med att han inte kommer att göra om detta. När han säger att han behöver vara ensam nu i mellandagarna skulle jag ta det som ett varningstecken!
Även om du skriver att det är så han brukar funka, kan vara så att han utnyttjar det. När jag och mitt ex gick isär, hade han träffat en annan bakom min rygg. Han sa att han mådde såå dåligt och hade ångest så att han behövde gå ut och ta luft osv. Då åkte han hem till henne och var där hela kvällen... Så även om du tror att du känner din kille så kan han agera på ett sätt som du aldrig skulle trott i en sån här situation. Var inte för naiv.
Han har gått över en spärr, och när man väl gjort det kommer man ha lättare att göra det igen... Detta var ett medvetet val från hans sida och det spelar ingen roll vad du har gjort "fel", han hade kunnat ta upp det med dig istället såklart.
Sen händer det som händer, ingen är perfekt.
Hur länge har ni varit ihop?