• Anonym (Mia)

Ge present till barn man inte träffar?

Min sambo har ingen kontakt med sin syster, av olika anledningar. Både hon och vi (jag och sambon) fick barn samtidigt men vi har ingen kontakt med varandra. Sambons pappa menar att vi ska köpa födelsedagspresent till deras pojke, nu när han fyller år. Ger ni gåvor till barn ni aldrig träffar? (Att ge bara för att man råkar vara släkt vill min sambo inte och de har inte gett vår pojke något.)

• Svar på tråden Ge present till barn man inte träffar?
  • taquine

Personligen hade jag nog köpt något, behöver ju inte vara något jätteavancerat.Visa att ni inte är så småsinta;)

Goodness me
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Mia) skrev 2017-12-27 19:07:10 följande:

Min sambo har ingen kontakt med sin syster, av olika anledningar. Både hon och vi (jag och sambon) fick barn samtidigt men vi har ingen kontakt med varandra. Sambons pappa menar att vi ska köpa födelsedagspresent till deras pojke, nu när han fyller år. Ger ni gåvor till barn ni aldrig träffar? (Att ge bara för att man råkar vara släkt vill min sambo inte och de har inte gett vår pojke något.)

Varför lägger sambons pappa  sig i era angelägenheter? Har han även bett sin dotter ge ert barn en present?

Ni gör som ni vill. Men umgås ni inte, så ge inte om ni inte vill. 
  • 8992
    Anonym (Mia) skrev 2017-12-27 19:07:10 följande:

Min mans bror fick barn nyligen. Har aldrig träffat ungen men det har min man. Köpte ingen julklapp åt dom men åt andra broderns bonusbarn köpte jag. Har man ingen relation så har man inga skyldigheter enligt mig
  • BurningDiamond

Jag hade inte lagt någon princip i det hela eller funderat i termer som (millimeter)rättvisa.
    Jag tänker att barnet blir säkert glad för en present från faster/farbror/kusinen, och det betyder mer för mig än min relation med barnet, dess föräldrar eller dess mor-/far-föräldrar. Dessutom så knäcks i alla fall inte min ekonomi om jag spenderar en hundring eller två på en målarlåda, lego eller annan lämplig leksak. 

• elin1989

Man måste väl ingenting men jag skulle köpa. Mitt barn har fem kusiner, vi köper till alla (umgås med alla). Nu ska han snart få en sjätte kusin som vi av olika anledningar antagligen inte kommer att umgås med. Jag kommer att köpa till det barnet ändå och skicka på posten.

• Anonym (Ge)

Men skit i föräldrarna och deras omogna gräl.. Det är ett oskyldigt barn det handlar om. Jag hade absolut gett present till barnet! Hen har ingenting med deras tjafs att göra.

• Anonym (Nej)

Nej, jag hade bara gett en present om det var så att jag ville ta upp kontakten. Ser inte riktigt poängen med att ge presenter till personer jag inte har nån aktiv relation till. Det är en sak om man väldigt sällan ses på grund av avstånd, men har man ingen relation tycker jag det blir lite väl krystat att vara nån slags anonym person i bakgrunden som bara ska skicka presenter.

Hade tyckt det var lite märkligt om nån mitt barn aldrig träffade eller umgicks med började skicka presenter.

• Anonym (Why not)

Det är väl bra tillfälle att få kontakt igen med syrran.Helt ok förslag,det handlar om ett barn.

Svar på tråden Ge present till barn man inte träffar?