Inlägg från: nytt eller gammalt |Visa alla inlägg
  • nytt eller gammalt

Föräldrar som inte kollar vad barnen gör

Jag var med om två större barn som tog en cykel och cyklade runt på i en stormarknad. Jag sa till dem. De ställde tillbaka cykeln. Jag försökte se vem som var deras föräldrar, men lyckades inte. Sen när jag stod i kön till kassan såg jag att de cyklade runt igen...

I ditt fall hade jag nog hjälpt det mindre barnet fram till pappan på ett snällt sätt ("kom så går vi till pappa") och så hade jag sagt till honom att barnen springer runt lite väl mycket eller liknande.

Men jag är en sån som säger till när jag ser nåt väldigt olämpligt/störande ...för det mesta inte uppskattat alls av föräldrarna tyvärr. Jag borde nog sluta säga till.

• nytt eller gammalt
    AndreaBD skrev 2017-12-28 11:29:19 följande:

Visst, egentligen ska man. Men när en pappa redan står och tittar på när barnen springer fram och tillbaka - det gjorde han nämligen emellanåt, så han visste definitivt om det - så tänkte jag att det inte kommer att hjälpa ett dugg.

Jag tänker att "droppen urholkar stenen"... om tillräckligt många säger till så kommer dessa föräldrar att ta till sig budskapet till slut. Eller kanske barnen. Hoppas jag...
Svar på tråden Föräldrar som inte kollar vad barnen gör