Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Min hund får gå ut själv - åsikter?

Helt seriöst så tycker jag inte att man skaffar en hund om man inte ens orkar gå på promenader med den. En person ska inte behöva vara rädd att gå förbi din hund, då det kan komma vem som, som inte är van. Sen att du bara lämnar hunden där i flera timmar??? Flytta ut på landet där det inte finns en enda människa, inga djur, bilar osv osv

• Anonym (E)
    Anonym (Pulla Den?) skrev 2017-12-28 12:22:30 följande:

För att ingen ska få för sig att fånga in honom, men det kanske inte är någon större risk eftersom han är en stor Rottweiler, men ändå. Det har bara blivit så.

Man har ju hört om hundstölder och sånt, fast det är ju oftast mindre hundar.  

Fast det är ju större risk att hunden blir tagen utan halsband???
  • Anonym (E)
    Anonym (Rottis1) skrev 2017-12-28 18:25:44 följande:

Jag bor på landet. Jag har högt staket runt hela stället. Jag släpper ut min hund när den vill gå ut. Den kan fina varma dagar vara ute hela dagarna. Den går runt bland hönsen. Och den lägger sig ner o äter ett ben ibland. Den går ut och in som den vill. Det är frihet! Är jag lika hemsk då?

Fast då är den ju inte lös 5 timmar bland olika människor? Då har du din hund hos dig hela tiden. På DIN trädgård och inte där folk kan bli rädda för att gå. Sen ska man ju gå promenader med sin hund också och inte bara släppa ut på tomt hela tiden
  • Anonym (E)
    Anonym (Rottis1) skrev 2017-12-28 20:06:23 följande:

Nu vet jag inte alls hur ts bor? Funderar bara på hur jag gör? Då jag inga grannar har. Och ändå har allt inhägnad. Min hund har världens frihet att kunna vara ute i skog och mark och trädgård. Och kunna komma in när hon vill. Då krafsar hon på dörren. Och jag öppnar. Hon är inne 1 timme eller så. Sen vill hon ut igen. Hon e ofta hos mina hästar o höns.. Strövar fritt. Är det olämpligt?

Ts bor bland folk, i en lägenhetkomplex. Låter sin hund gå runt fritt bland människor som även inte känner hunden. Tar även av halsbandet så ingen snor hunden. Alltså har hon INGEN koll. Du låter din hund springa runt bland dina andra djur, inte bland människor.
Svar på tråden Min hund får gå ut själv - åsikter?