• smulpaj01

Utomlands

Spara och res när ni har råd. Var ska era ungar vara?

• smulpaj01
    Anonym (bibo) skrev 2017-12-29 09:37:19 följande:
    Står i tråden att ALLA barn ska vara hemma!
    Ja men när ts vägrar att svara på frågan om var de gemensamma ska vara under redan ligger det lätt till hands att anta det.
    Särskilt eftersom ts vill ha sol och bad så det blir en längre resa (tänker Thailand i februari) och då är dem troligen borta minst 10 dgr-2veckor vilket är länge för deras småbarn. Särskilt 3 åringen.

Så jag tvivlar starkt på att de inte tar med gemensamma. Ännu tydligare när ts skriver att bonusbarnen inte förtjänar denna resa trots att dem faktiskt HAR råd att ta med dem.
  • smulpaj01
    Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-29 11:00:14 följande:
    Ingen har frågat vart de gemensamma barnen ska vara vad jag har läst, utan frågan har bestått av vart ungarna ska vara och jag svarade då att bonusbarnenen inte ens är här den veckan. 
    Vad spelar det för roll vart dom gemensamma barnen är? Har ju skrivit att inga barn ska med på resan, räcker inte det?
    Jo bland annat jag och jag tycker det är märkligt att lämna så små barn hemma under lång tid.
  • smulpaj01
    Anonym (X) skrev 2017-12-30 11:47:00 följande:
    Så du bokade först en resa för ALLA som du hade råd med, men avbokade för att... ja, varför?
    För att 12 åringen ville fortsätta med sin hobby/intresse?!
  • smulpaj01
    Ess skrev 2017-12-31 09:34:41 följande:
    Ja den där hobbyn är en diskussion de måste ta. Det är bara att säga åt mamman att han inte kommer att betala fler gånger from nu.
    Sedan får han förklara för barnen att det inte går mer.

Det blir nog så här när något är så infekterat som den dyra hobbyn verkar va. Slutligen bubblar det över vid fel tillfälle och till fel person.
    Det är klart att han ska betala hobbyn med mamman för sitt barn, däremot kan ts slippa och enbart betala för sina ungar (om hon har råd med det?)
Svar på tråden Utomlands