• Anonym (men)

Utomlands

Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-29 12:16:35 följande:
    Vi har inget och säga till om, mamman till barnen säger att dom ska ha dessa aktiviteter och vi får snällt betala.. Hon skuldbelägger sambon som inte har samma ekonomi som hon och säger att barn kostar pengar. Men sammanlagt aktiviteter för 20.000kr per år för två barn, tycker inte jag är rimligt. Plus att det blir mer då de tillkomer avgifter 
    Men ändå tar du ut på 12-åringen det som hens mamma bestämt?

Och sen lägger du skulden på 12-åringen för att familjen inte kan resa. Men du kommer inte på det här med kostnaden innan du spontanbokat en resa, sett till att alla vet om resan och sen avbokar den för att 12-åringens aktiviteter för för dyra.

Så när barnets mamma skuldbelägger din sambo, så skjuter du vidare och skuldbelägger barnet. 
  • Anonym (men)
    Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-29 12:37:36 följande:
    Ja, det är det och framförallt när man som vuxen inte har rätt att besluta om saker som gäller sin egen ekonomi. 
    Det har tärt mycket på mig och om jag hade vetat hur det hade blivit hade jag antingen inte gått in i en relation med en man med barn sedan tidigare iallfall inte skaffat barn tillsammans med honom utan valt ett liv utan biologiska barn så här i efterhand
    Och det enda alternativet som du ser som rimligt i den här situationen är låta en 12-åring ta skulden för att familjens ekonomi haltar?
  • Anonym (men)
    Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-29 14:31:46 följande:
    Jag har även fått diagnosen utmattningssyndrom...

Är det bättre att jag åker med en kompis alternativt helt själv om ingen vill/kan med av mina vänner?
    Felet är inte att ni åker själva på en resa utan barnen.

Felet är att du bokade en resa, lät barnen veta att ni skulle åka allihopa, kom på att det inte gick, bokade av och sen skyllde på 12-åringens dyra aktiviteter för att ni inte har råd.

Nu är det gjort och inte så mycket att göra åt. Åk du på din resa och vila upp dig. Och tänk efter lite hur du agerar med din ekonomi och gentemot alla barnen som finns i er familj.
Svar på tråden Utomlands