Utomlands
Jag antar att du kommer att ta med era gemensamma små barn på resan?
Men bonusbarnen få stanna hemma?
Inte första gången jag hört detta på familjeliv.
Jag antar att du kommer att ta med era gemensamma små barn på resan?
Men bonusbarnen få stanna hemma?
Inte första gången jag hört detta på familjeliv.
Är tolvåringens aktivitet är för dyr för er får ni förstås förklara det och sluta bidra till den. Men det var fult gjort att dra in detta som orsak till utebliven resa. DU gjorde missbedömningen att boka utan att ha pengarna till resan. DU borde ha förklarat för barnen att ni insett detta när ni tittade närmare på utgifterna. Utan att dra in ev fritidsaktiviteter.
Vad gäller att åka iväg utan barnen är det upp till er om ni tycker det är OK men du frågar vad andra tycker om det. Personligen tycker jag du låter egotrippad som inte vill vänta tills ni har råd att åka alla. Vad då "måste" ha sol och värme liksom. Har du reumatiska besvär/psoriasis räcker knappast en kortare semesterresa så jag antar det handlar om att du tycker det skulle vara skönt och avkopplande. Och nej, jag förstår inte att åka på solsemester utan barnen. Skillnad om det handlat om kulturweekend i en storstad och mycket små barn. Du har ingen skyldighet att betala för dina styvbarn men du tänker ju lämna även dina egna barn hemma, och din sambo är tydligen OK med att åka utan både sina egna och era gemensamma barn om han följer med dig.
Kommer osökt att tänka på sägningen "egna barn och andras ungar". Tycker att du agerar omdömeslöst (i din spontanitet) och egoistiskt. Men om du tycker att du måste åka så är det väl så. I bästa fall accepterar barnen detta när ilskan och besvikelsen lagt sig. Men å andra sidan kan ju detta komma att påverka familjedynamiken under oöverskådlig framtid.
Har själv ett bonusbarn. Skulle aldrig få för mig att inte bjuda honom med honom på familjens resor! Jag betalar i allmänhet våra resor fullt ut eftersom jag tjänar mycket mer än min sambo.
Om det är så viktigt att resa så får ni väl öka era inkomster! Byt till mer välbetalda jobb och/eller jobba mer! Det går alltid. Det är enbart en viljefråga.
Har själv ett bonusbarn. Skulle aldrig få för mig att inte bjuda honom med honom på familjens resor! Jag betalar i allmänhet våra resor fullt ut eftersom jag tjänar mycket mer än min sambo.
Om det är så viktigt att resa så får ni väl öka era inkomster! Byt till mer välbetalda jobb och/eller jobba mer! Det går alltid. Det är enbart en viljefråga.