• Ggrodan

Fastnar i stirrande snurrande balansrubbning kroppen vibrerar - hjälp

Jag har haft ett fysiskt besvär så länge jag kan minnas. Ibland när jag ställt mig upp så blir min kropp paralyserad, börjar skaka allting snurrar och jag kan inte blinka eller kontrollera blicken som bara stirrar blint utan rörelse. Känns som kroppen har en bomerang inuti sig eller tusen never som klämmer så jag "vibrerar" Kan leda till spasmer i armar med. Ibland får jag även minneslucnor så om jag hållit i ett föremål och det sedan ligger på golvet så minns jag inte att det ramlat ur min hand det sista jag såg och kom ihåg var att jag höll i det.

Någon som förstår detta? Vad kan det vara?

Är det farligt? (Jag har epilepsi i släkten men om det inte är epilepsi vad är det då?) Har ätit många olika SSRI- Preparat / Antidepressiva som ung, kom även ihåg en gång som liten att jag gick och satte mig och stirrade / vibrerade i kroppen gungade framför sängen där min bror sov, jag var medveten att det hände men kunde inte styra kroppen att sluta.( Just denna gång kanske var sömnparalys har jag kommit på)

Det är obehagligt och ibland blir jag rädd att det vibrerar så mycket att jag ska ramla och skada mig.

Varit nära många gånger.

• Svar på tråden Fastnar i stirrande snurrande balansrubbning kroppen vibrerar - hjälp
  • 8airam8

Gå till en läkare.

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
Svar på tråden Fastnar i stirrande snurrande balansrubbning kroppen vibrerar - hjälp