Inlägg från: Anonym (VissteINTEbättre!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VissteINTEbättre!)

Varför kalla styvbarn för en bonus?

Jag levde med ?bonusar?. Två av dem var/är underbara dvs äkta bonusar, MEN en av dem var/är förskräckligt krävande och absolut inte någon bonus utan börda rakt genom!

Uppmärksamskrävande dramaqueen som ska bara HA allt oavsett.

Min tes där är att vederbörande (dvs icke bonus) utnyttjar den ene förälderns dåliga samvete och är påverkad av den andra förälderns krävande, hämndlystna attityd. Hen kör dessutom över sina syskon utan att föräldrarna reagerar. Sorgligt.

• Anonym (VissteINTEbättre!)

[quote=78317907][quote-nick]Anonym (Fd styvmor) skrev 2017-12-30 11:32:12 följande:[/quote-nick]Nej, man visst ju inte bättre... otroligt nog!

Ja, bonuslivet är inget jag rekommenderar. Själv har vi halkat fram genom åren, med mina-dina-våra barn. Mina barn var också fördjävliga ungar i tonåren. Haha! Ingen reagerar på det, eller hur? Bara att en av mina bonusar var/är extra krävande skitunge (När man vågar säga det blir man per automatik kallad för en elak styvmor enligt FF här)

Nåväl. Jag är numera ingen styvmor/BONUSvuxen längre, jag tar inte hand om mina bonusar/styvbarn/ då de alla har flyttat ut, MEN jag är ff deras pappas fru. :-P

Svaret på frågan - varför kalla dessa barn för bonus är ju mer komplicerat än så. Vissa är bonus andra inte.

Svar på tråden Varför kalla styvbarn för en bonus?