Inlägg från: Anonym (pappa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pappa)

Varför kalla styvbarn för en bonus?

Mina 4 bonusbarn är verkligen inget annat än just en gigantisk bonus. Så mycket så att jag inte ens kallar de för bonusbarn utan bara barn, rätt och slätt. De är mina förbankade ungar också, som lillan sa.

• Anonym (pappa)
    Anonym (Fd styvmor) skrev 2017-12-30 17:09:03 följande:
    Ja, det är bara att gratulera.
    Skönt för er att det fungerar! 

Med fyra barn som man ogillar hade det nog heller inte gått i längden. 
    Har ni några gemensamma också, har du barn sedan innan?
    Tack. 

Med 4 barn som man ogillar så sätter man sig inte i den situatiuonen, anser jag. Man lär lista ut vad man tycker om barnen år och dar innan man flyttar ihop.

Jag har inga barn sedan innan. Vi kallar vår yngsta gemensam, för det var ett gemensamt beslut mellan oss, och mellan oss och hennes mammor. Å andra sidan gör vi ingen åtskillnad mellan henne och hennes storasyskon heller, så de är lika gemensamma egentligen.
  • Anonym (pappa)
    Anonym (pappa) skrev 2017-12-30 17:19:36 följande:
    Tack. 

Med 4 barn som man ogillar så sätter man sig inte i den situatiuonen, anser jag. Man lär lista ut vad man tycker om barnen år och dar innan man flyttar ihop.

Jag har inga barn sedan innan. Vi kallar vår yngsta gemensam, för det var ett gemensamt beslut mellan oss, och mellan oss och hennes mammor. Å andra sidan gör vi ingen åtskillnad mellan henne och hennes storasyskon heller, så de är lika gemensamma egentligen.
    Intressant felstavning av mobilen där.
Svar på tråden Varför kalla styvbarn för en bonus?