• Brumma

Varför kalla styvbarn för en bonus?

Bara läst TS.

Nej, det är inget vi kan "enas" om.

Att enas innebär nämligen att man är av samma uppfattning - och eftersom hela din trådstart går ut på att man inte skall använda ord som man menar vore det ju att gå helt emot din huvudsakliga åsikt? Eller?

Vad du anser om din parners barn är helt upp till dig. Men låt bli att lägga ord i mun på andra styv/bonus/extraföräldrar.. Kalla du din partners barn för styvbarn, sambons barn eller "ungarna" - så kan vi som ser partnerns barn som en bonus kalla dem just bonusar. Ok? DET skulle vi kunna enas om - att vi alla får bestämma själva... ;)

Sedan är du väl medveten om att FL inte är synonymt med den verkliga världen? Skriver man en tråd här är det oftast för att man upplever det jobbigt. De som INTE har några problem med bonusarna behöver knappast skriva av sig i en tråd här...

• Brumma
    Anonym (..) skrev 2017-12-30 11:36:01 följande:

Det är rätt svårt att ogilla barn. Så de som lyckas vara så jävliga att man inte vill ha med dem att göra tillslut får faktiskt skylla sig själv. Man kan inte bete sig hursomhelst och sen vänta sig några glada miner..

Här håller jag dock inte med. En del barn är tvärtom väldigt svåra att gilla.. Bortskämda översittare är aldrig trevliga oavsett ålder. MEN - då får man göra valet att INTE bo med barnet. Hur mycket man än gillar föräldern så borde ingen behöva bo med ngn som inte gillar en..
  • Brumma
    Anonym (Fd styvmor) skrev 2017-12-30 19:47:48 följande:

Klart jag talar för mig själv.

Hur har du förstått mig på något annat sätt?

Har du inte sett att jag gratulerat dem som på ett trevligt sätt berättat om sina fina relationer med sina bonusbarn? Som det ju faktiskt är för dem?

Så hade du inte varit så snorkig så hade jag gratulerat dig också men nu får det vara.

Jag startar givetvis MIN tråd från MIN sak att se på saken. FL kryllar dessutom av trådar om besvärliga "bonussituationer" så jag är knappast ensam. Tvärtom.

Vill man vara tydlig med att man ger "sin" syn på saken är det nog en bra idé att INTE skriva: "Varför kan vi inte bara enas om att styvbarn generellt inte är en bonus utan något man får stå ut med? 

När ska (speciellt FL-) folk fatta att man inte har lust att bygga sitt liv runt en unge som skaffats med en annan person i partnerns tidigare liv?"

Ordet GENERELLT betyder nämligen just det - generellt. Inte din egen åsikt.. Och "man har lust" betyder inte heller det att DU har en åsikt...

Självklart ifrågasätts din åsikt som generell när det är vad du skriver...
  • Brumma
    Anonym (I) skrev 2017-12-30 20:17:40 följande:

Du försvarar barnamord och allt annat övergrepp på ? styvbarn?.

Läs vad du skrev . Lite för sent att låtsas ...

Det finns verkligen ingen gräns på din vidrighet och elakhet.

Oavsett hur mycket du försöker skylla på andra.

Är du på riktigt?

Skojar du eller?

Inte för att jag håller med TS i vad hon skriver men allvarligt - håll dig till vad hon faktiskt skriver och bemöt det istället för att hitta på saker.
  • Brumma
    Anonym (Fd styvmor) skrev 2017-12-30 21:02:16 följande:

Du har helt rätt, jag tog nog i lite för mycket.

Jag skriver utifrån mitt sätt att se på saken efter mina erfarenheter. Såklart.

Hade det gått att redigera så hade jag gjort det. Tagit bort just de detaljer som du uppmärksammat.

:)

Man kan inte ta bort men göra ett tillägg i sin TS - som ett förtydligande.
  • Brumma
    Anonym (I) skrev 2017-12-30 21:20:11 följande:

Använd visa endast.

Det var ett svar på exakt vad hon har skrivit som ett svar till någon...

Hon har faktiskt inte skrivit något sådant.

Men du kan väl hänvisa till vad det är DU tolkar så? Lättare än att komma med "läs vad hon skrivit ".. alla kanske inte tolkar som du....
  • Brumma
    Anonym (Bratz) skrev 2018-01-01 08:09:09 följande:

Om man blir kär blir man kär, alltid ska motsägare diktera om denna eviga kärlek. "Lämna, stick, dra, du är avskum..". Ett barn kan inte tinga sin förälder resten av livet, det kommer en tid när de växer upp flyttar hemifrån och har sitt - vad ska denna förälder göra då? Sitta ajour enligt dig? Inget liv, inget innehåll, ingenting. Sitta ajour ifall det vuxna barnet behöver dig och slänga ut alla andra som står vid dörren och vill in? Sålänge jag stryker mitt barn medhårs är jag toppen, annars är jag avskum!

Att vara inte få sin partners uppmärksamhet nonstop - är det samma sak som att barnet "tingar" sin förälder?

Att som förälder deöa sin uppmärksamhet mellan sitt barn och sin partner - sutter man ajour då? Stryker man sitt barn medhårs då? Eller hur fick du den kopplingen? Hur kopplade din hjärna?

Behöver man sin partners uppmärksamhet nonstop så får man välja en partner utan barn. Och inte skaffa några gemensamma heller...
  • Brumma
    Anonym (Bratz) skrev 2018-01-01 11:44:49 följande:

Hur kopplar din hjärna? Vem har sagt nåt om non stop uppmärksamhet sin partner. Bara du själv.. Behåll det för dig du. Parera vet du inte vad det är? Hur sunt är det då att ge sitt barn eller sin partner non stop?? Befängt. Läs om och läs rätt.

Ditt inlägg - som jag svarade på - var ett svar på ett inlägg där det stod "du kanske inte kan få din partners uppmärksamhet nonstop, när man har ett sånt stort bekräftelsebehov?"

DITT svar på det inlägget var att ett barn inte kan "tinga sin förälder".

Därav min fråga - HUR är det att tinga sin förälder för att partnern inte får uppmärksamhet nonstop?

Så nej - nonstop är inget "bara jag själv" sagt. Det stod i inlägget DU svarade på. Missade du det? Vad svarade du på isåfall?
Svar på tråden Varför kalla styvbarn för en bonus?