Anonym (Bratz) skrev 2018-01-01 11:02:36 följande:
Absolut inte, ett barn kan inte tinga dig. Du äger inte dom, dom äger inte dig. Du har rätt att ta in en partner som barnet inte gillar, sålänge denna partner INTE ÄR ELAK. Det är din fulla rätt och barnets skyldighet är att acceptera läget. Tror mest det är lata, oengagerande föräldrar som väljer den väg du nämner, för att de inte orkar ta sig an jobbet det är att parera partner och barn osv. Då väljer de den lätta vägen, gör barnen till primadonnor och lever genom sina barn och väl ute i samhället är barnen missanpassade pga att de fått sig en björntjänst, har ingen aning om hur de ska göra eftersom alla ju ska anpassa sig efter dom! Hur tänker man som förälder då? Inte alls! Me, me, me.. Men därför nya generationen beteende är så avskyvärt många gånger, respektlöst i samhället och skolan. "Du bestämmer inte över mig- attityder", det är den sortens föräldrar som skapat. Mina barn är iallafall inte såna. Jag sätter dem i första rummet, men i rätt rum och i rätt situation. Om de beter sig illa i skolan, får jag inte hålla med lärarna? För det betyder ju att jag håller med en annan vuxen och inte barn. Du hör ju själv..
Om man älskar sina barn och är mentalt stabil så tvingar man dem inte att vinner någon som inte tycker om dem, eller någon de mår dåligt av att bo med.
Dutt resonemang håller inte, försöker du lätta ditt samvete? Om ms inte kan äga varandra så kanske barnet också ska ha rätt att tvings på föräldrarna förhållanden? Skaffa några hundar? Låta kompisar bo hos en så mycket de vill? Två fel gör inget rätt. Barn lär sig respekt genom att man behandlar dem med respekt.