Varför kalla styvbarn för en bonus?
Hon är den dotter jag inte fick!
Varför ska vi "enas" om att styvbarn generellt inte är någon bonus, utan något man "får stå ut med"?
Bara för att DU anser det?
Mitt styvbarn/bonusbarn är en underbar unge, som jag inte vill vara utan för allt i världen!
En kärleksfull, varm, omtänksam liten människa, vars existens definitivt berikar min tillvaro!
Och jag vet att jag tack och lov inte är ensam om att tycka så...
Är det så jäkla svårt och eländigt med ditt styvbarn/bonusbarn, så skyll dig själv om du stannar kvar!
Fyfan, stackars barn som får såna som dig som styvförälder. Man kan inte komma överens med alla, men varför måste man påstå att ett bonusbarn försvårar? Fruktansvärt jävla elakt sagt! Det är BARN vi pratar om. Ändrar du inställning så kanske du inte upplever det som att barnet försvårar mer.. Utstrålar du sån negativitet så får du skylla dig själv om barnen hatar dig.
Jag levde med ?bonusar?. Två av dem var/är underbara dvs äkta bonusar, MEN en av dem var/är förskräckligt krävande och absolut inte någon bonus utan börda rakt genom!
Uppmärksamskrävande dramaqueen som ska bara HA allt oavsett.
Min tes där är att vederbörande (dvs icke bonus) utnyttjar den ene förälderns dåliga samvete och är påverkad av den andra förälderns krävande, hämndlystna attityd. Hen kör dessutom över sina syskon utan att föräldrarna reagerar. Sorgligt.
Det är rätt svårt att ogilla barn. Så de som lyckas vara så jävliga att man inte vill ha med dem att göra tillslut får faktiskt skylla sig själv. Man kan inte bete sig hursomhelst och sen vänta sig några glada miner..
Mina 4 bonusbarn är verkligen inget annat än just en gigantisk bonus. Så mycket så att jag inte ens kallar de för bonusbarn utan bara barn, rätt och slätt. De är mina förbankade ungar också, som lillan sa.