• Anonym (Kaffedraken)

    Sova borta

    Hej alla vi har ett lite större problem att lösa.


    Vår stora flicka 9 år har blöja på natten för hon kissar i sängen. ( sjukdom pågående läkare utredning) .


    Vi har aldrig sovit borta då hon inte klarar det hotell och liknade har gått bra.


    Men nu har vi bestämt oss för att fira nyår hos kusinerna. Men nu idag har hon fått panik hennes tankar och frågor till mig har varit: Tänk om någon kommer på mig tänk om de kommer reta mig.


    Hur gör jag på morgonen för ingen ska märka något?


    Hon sover ju i mjukisbyxor.


    Men jag sa till henne lägg ev blöta blöjan i dubbla hundpåsar och lägg i väskan o kasta hemma.


    Det var mitt förslag.


    Min syster vet ju om hennes sjukdom men självklart inte barnen. Hon fråga om vi inte kunde sova på hotell.


    Vad hade ni gjort?


    Hur har era barn löst såna här situationer?


    tacksam för alla svar

  • Svar på tråden Sova borta
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men en nioåring har ju ingen med på toaletten. Det är väl bara att hon tar med sig en necessär (med plastpåsar i) in på toan och löser det så. Finns ju ingen som skulle märka det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det gick mot förmodan bra.


    Syrran hade ju blöjhinken stående kvar i badrummet och den är ju täckt så hon kastade den där.


    Mindre roligt var att blöjan troligen läckt lite på natten så var en liten fläck i sängen men hon hade nog inte märkt det vi såg det när vi skulle bädda.

Svar på tråden Sova borta