• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • joannaq
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 17:59:34 följande:

Tack för alla grattis söta ni <3

Har inga direkta symtom annat än lite molvärk och lite öm i bröstvårtorna. Är såklart orolig för mf. Hade det vid min första graviditet. Men sen fick vi ju vår son så det slutade ju bra i slutändan. Men hoppas hoppas fröet vill stanna <3

Körde ju med rosenrot för första gången denna cykel. Hittade ju inte min ÄL men slutade med det vid beräknad ÄL för säkerhets skull. Vet inte om det är rosenrot som gjorde skillnad, men detta var försök 9 så kanske? :)

Så himla kul :)) Grattis igen! Vilket äl test hade du? Jag skulle ha äl idag enligt app men bara en blinkande gubbe på cb,,,
  • joannaq
    TouchOfRed skrev 2018-03-10 17:59:34 följande:

Tack för alla grattis söta ni <3

Har inga direkta symtom annat än lite molvärk och lite öm i bröstvårtorna. Är såklart orolig för mf. Hade det vid min första graviditet. Men sen fick vi ju vår son så det slutade ju bra i slutändan. Men hoppas hoppas fröet vill stanna <3

Körde ju med rosenrot för första gången denna cykel. Hittade ju inte min ÄL men slutade med det vid beräknad ÄL för säkerhets skull. Vet inte om det är rosenrot som gjorde skillnad, men detta var försök 9 så kanske? :)

Så himla kul :)) Grattis igen! Vilket äl test hade du? Jag skulle ha äl idag enligt app men bara en blinkande gubbe på cb,,,
  • Entriss
    LOTTA78T skrev 2018-03-13 15:16:09 följande:

Någon här som testat m clearblue early?

Bara när jag inte varit gravid Oskyldig
  • Entriss

Hur går det för er andra gravida? 

Här är det v 6 (5+5), min pirrigaste vecka eftersom båda mina missfall varit i v 6. 

Börjar dock andas ut nu när jag märker hur extreeeem tröttheten är. Finns inga gränser! Igår gick jag och la mig innan 22 vilket typ aldrig händer mig.

Kunde nästan inte hålla ögonen öppna fram till sängenCool

• Charlizee
    Entriss skrev 2018-03-15 08:03:08 följande:

Hur går det för er andra gravida? 

Här är det v 6 (5+5), min pirrigaste vecka eftersom båda mina missfall varit i v 6. 

Börjar dock andas ut nu när jag märker hur extreeeem tröttheten är. Finns inga gränser! Igår gick jag och la mig innan 22 vilket typ aldrig händer mig.

Kunde nästan inte hålla ögonen öppna fram till sängen

Jag är på i vecka 7 (6+3) och är så trött jag somnat varje kväll i soffan vid 20 senaste veckan. Illamående deluxe och en mage som krånglar men ska INTE klaga. Jag försöker se det som bra saker; kroppen visar att den är gravid.

Ska tänka extra på dig denna vecka men som du skrev så får su se tröttheten som något bra!! Hormoner som sprudlar och en kropp som börjat jobba för 2! <3
  • Milian03

Tror vi missar äl denna månaden.

Mannen kommer inte hem förrän imorgon kväll

Idag har jag stark äl-värk och äl-flytningar med lite blodstrimmor i. Blodstrimman kom kl 16.00 idag.

När man har såna trådiga flytningar och lite blod och samtidigt ont, då släpper väl ägget? Har haft molande värk i några dagar men idag gör det verkligen ont i höger äggstock.

Så 16.00 imorgon borde det vara kört då ägget lever ca 24 timmar. Och mannen är hemma vid 22 imorgon :'( Jag är förtvivlad och stressad nu. Senast vi låg var i måndags. 5 dagar innan äl :( känns hopplöst denna månaden :(

• Tumvante

Grattis till alla ytterligare plus! Har varit lite off ett tag... känner motgång. Men vi får se om vi kan lyckas efter antibiotikakuren...

• Milian03

Har haft starka äl-tester typ hela veckan. Men inte helt positiva. Men tycker mig ha känt av äl starkt denna helgen. Med smärta, äl-flytningar och en blodstrimma igår. Efter det var allt över. Idag inga äl-flytningar och ingen smärta. Och eftersom mannen inte kommer hem förrän 22 ikväll så ville jag testa med tester idag även om jag trodde det var kört. Och se vad jag fick!!! Ska jag lita på det jag känt i kroppen, att det var äl och att testerna har fel. Eller ska jag lita på testerna att nu inom 48 h har jag äl? Kanske är det jag känt så starkt bara kroppens "förberedelse" inför kommande äl? Undrar dock över den där blodstrimman i äl-flytningen igår då? :S

Vad tror ni?

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018