Inlägg från: Sojabönan |Visa alla inlägg
  • Sojabönan

Dejting och män som inte bjuder

Hej, 

Är det bara jag som tycker att killen kan väl ändå bjuda på en kopp te när man ses för första ggn på en dejt? Jag har ändå pengar så det räcker gott och väl men är lite traditionell av mig på den fronten. Hoppas jag inte skapar ett ramaskri här nu ... men man tappar ju lite intresset när killen inte ens frågar. Jag tycker det är artigt och vett och etikett att fråga om man vill ha en kopp te/kaffe. Det kan jag göra ibland. Jag tycker jämlikhetstänket har gått överstyr att man tappar traditionellt fina gester. Män man är på dejt med och som inte håller upp dörrar utan armbågar sig fram. Ytterligare ett exempel på ohyffsat beteende tycker jag. Men man vill ju så gärna från mannens sida snabbt komma till sängs ... men inte fasiken anstränger sig med uppvaktande. :(

Om jag blir bjuden brukar jag ta det billigaste som finns på ställen så det ej drabbar den andres ekonomi. Och alla jag dejtar har ett vettigt jobb med en bra lön, precis som mig själv. 
  • Svar på tråden Dejting och män som inte bjuder
  • Sojabönan
    annabellelee skrev 2017-12-30 18:03:40 följande:

Jag tycker inte att mannen ska bjuda. Jag tjänar egna pengar och är inget våp från 1800-talet. Varför skulle han betala? Jag har aldrig accepterat att bli bjuden av män.

Tycker du det är fint att bjuda, bjud honom vettja.

Är ens gäster våp om man bjuder dom? Jag kommer från en kultur där man bjuder kors och tvärs. Och att en man tar notan är ett tecken på att man vill ta hand om saker och ting och visar respekt. Handlar inte om att betala för horan man fikat med. 
Svar på tråden Dejting och män som inte bjuder