• Anonym (Dumhuvud)

Har gjort bort mej, hittar ingen lösning

Jag har gjort bort mej något fruktansvärt, eller rättare sagt jag är dum i huvudet.

Min dotter fyller 15 år i veckan som kommer, och hade önskat sej en mobiltelefon.

Jag letade och letade på annonssidor, för att hitta den bästa begagnade för max 1000:-. Hittade en på Citiboard för 1000:-. Fick kontakt med säljare och den fanns kvar. Så jag köpte den och Swishade över pengar (dum som jag var). Nu får jag ingen kontakt med säljare, han svarar inte på mina meddelanden. Och nej, han har inte skickat något paket. Jag är sjukpensionär så ekonomin är inte så bra som de flestas. Nu har jag alltså inga pengar kvar till någon present, hur kunde jag vara så dum, jag har gråtit hela natten över min dumhet. Jag tror att min dotter kommer att förstå, men hon kommer att bli så ledsen, det är väl detta som gör allra mest ont.Hon fick inte så mycket i julklapp heller, jag sa ju att hon skulle få en finare dyrare present till födelsedagen och nu blir det liksom ingenting. Hur kunde jag vara så dum.

Vill väl egentligen inget särskilt med inlägget, måste bara skriva av mej om min dumhet för någon.

• Svar på tråden Har gjort bort mej, hittar ingen lösning
  • Tecum

Din dotter kommer säkert att förstå och du har lärt en läxa. Finns det ingen pappa eller mor-farförälder som kan ge dottern något motsvarande?

Sen borde du anmäla fanskapet, det kommer inte att hjälpa men om tillräckligt många anmäler kommer han att få ögonen på sig 

• Anonym (Sara)

Går det inte att spåra vem det är via swish?

• Anonym (Petrasmuffins)

Låter mest som en tiggartråd tycker jag.

Men om det stämmer det du gjort så får du se det som en dyr läropeng. Tror inte att du kommer så mycket vidare. Tar nog mest energi.

• Anonym (Sandra)

Anmäl. Du har ju namnet.

• Anonym (Namnet i swish)

Du har ju personens namn i Swish. Låter som en stor risk att både ge ut namn och nummer om man ska lura någon. Om jag var du hade jag köpt en ny på tradera, köp via klarna så kan du betala när du får tillbaka pengarna från säljaren som försökte lura dig.

• Anonym (Saraha)

Jag tror hon kommer tycka synd om dig först av allt. Var försiktig nästa gång och du, gör en polisanmälan!

• Anonym (Dumhuvud)

Tack för alla svar. Ja, min dotter kommer att förstå. Tack för tipset med Swish, och att jag ska ta kontakt med annonssidan. Kände mej helt tom i huvudet, och tankarna bara malde i samma spår.Har aldrig råkat ut för något sånt här innan. Nu ska jag ta tag i detta. Pappan och hon träffas tyvärr inte så ofta, han har ny familj. Och nej, någon tiggartråd var det absolut inte avsett som, jag har alltid satt en stolthet i att kunna klara mej och dottern på det vi har. Man får rätta munnen efter matsäcken. Jag ville mest ha någon annan vuxen att prata av mej med, min bästa väninna är sjukskriven för utmattningsdepression så vill absolut inte belasta henne med detta.

• Anonym (Ulrika Eleonora)

Tycker inte du behöver oroa dig för en ledsen dotter. Det är i så fall för DIN skull hon ska vara ledsen, inte på grund av mobilen!!

Svar på tråden Har gjort bort mej, hittar ingen lösning