• Phoenixbird

Har jag fått diss eller spelar hon svårfångad?

Jag har jobbat med en vikarie flera gånger i ca ett halvt år och sista gången var det för 2 dager sedan. Jag har alltid tyckt att hon är jätte underbar och trevlig tjej och hade alltid försökt att visa henne att jag är intresserad men det hade inte gått för att vi jobbar tillsamans och vill inte förstöra vårt förhållande på jobbet om jag får diss. I fredags efter sista gången vi jobbade tillsammans bestämde jag mig att säga någonting efter jag blev ganska säker på att hon inte hade något förhållande i sitt liv men ville inte säga det på jobbet direkt så väntade jag tills hon åkte tillbaka hem då skickade jag ett SMS via FB och skrev vad jag tycker om henne och frågade om vi kunde träffas utanför jobbet. Smset skickade jag i fredags kväll och nu är det måndag kl 03:50 och hon inte har svarat på Smset hittills. Jag hade sett att hon chattar ganska ofta på fb så hon har säkert sett smset. Vad tror ni att det beror på att hon inte har svarat hittills? Är det en diss eller spelar hon svårfångad? Är det inte viktigt att hon svarar i alla fall för att vi kan träffas snart igen på jobbet? Eller vad säger ni? Tack för svaret på förhand!

• Svar på tråden Har jag fått diss eller spelar hon svårfångad?
  • xnfsm

Jag gissar på diss. Vi tjejer brukar inte spela svåra sådär om vi är genuint intresserade.

• Ggrodan
    xnfsm skrev 2018-01-01 11:07:33 följande:

Jag gissar på diss. Vi tjejer brukar inte spela svåra sådär om vi är genuint intresserade.

Inte enligt en tråd här om att spela när man dejtar då svarade många kvinnoratt de måste spela svåra för annars tappar killen intresset.

Jag tror det kan handla om tidspektrumet med, att hon ska svara när jullovet börjar, när hon säkert hade planer inför jul och nyår och kanske inte så inställd på att någon stalker kollega ska söka upp denne och kontakta henne på Facebook, du vågade inte säga något fast du jobbat med henne tills ni båda blev klara, men du glömt dig bakom skärmen. Sänder ut skumma signaler.
  • äldreochklokare

Är ni vänner på faceboook eller skickade du ändå? Om man inte är vänner är det inte säkert man ser det.

Om ni är vänner har hon sett det men hon kan ju ha väldigt många hon snackar med via FB och just nu med alla helger kan det varit massor med Gott nytt år och sånt så att det lite grann försvunnit. Däremot brukar man kunna se om meddelandet är läst, så titta på det först. 

Eller så är hon inte intresserad alternativt inte har bestämt sig för vad hon ska svara. 

• Phoenixbird

Tack för alla som har svarat! Nej vi är inte vänner på fb och jag kan inte se om hon har sett meddelande eller inte.

• äldreochklokare
    Phoenixbird skrev 2018-01-01 13:45:48 följande:

Tack för alla som har svarat! Nej vi är inte vänner på fb och jag kan inte se om hon har sett meddelande eller inte.

Då kan det helt enkelt vara så att hon inte ens har märkt det.
  • Glinda från Oz

Jag tycker du kan fråga henne på jobbet om hon har lust att ses och ta en fika efter jobbet någon dag. Eftersom du inte har fått något svar känns det rimligt att fråga. Nämn inget om det andra, bara fråga om fika.

Man skickat PM via Facebook/Messenger inte SMS

• Hallonobar

Jag hade sagt diss men i och med att ni inte är vännet på Facebook så tror jag inte ens att hon har sett det. Hade en massa meddelande förfrågningar tidigare som jag inte märkt av. Så avakta och förvänta dig inget så blir det bra;)

• Phoenixbird

Hon svarade nyss och det blev tyvärr en diss.

Tack för alla som har svarat igen! Kram

Svar på tråden Har jag fått diss eller spelar hon svårfångad?