Anonym (LilleG) skrev 2018-01-02 12:38:16 följande:
Hej!
Här kanske jag kan hoppa in!?
Jag och min man har försökt få till ett syskon i 2 år. Efter ett år av försök började vi utredning där det framkom att jag inte har någon ägglossning trots regelbunden mens. Jag är nu på 3:e kuren med Letrozol och idag har jag fått en liten blödning så snart kommer väl mensen igång igen.
Eftersom vi har ett gemensamt barn sen innan får vi ju bekosta ivf själva om det blir aktuellt, vilket känns som vi inte har råd med. Får man bara använda Letrozol i max 6 månader? Finns det andra alternativ än ivf som inte kostar så mycket?
Och hur orkar man? Mitt hopp börjar verkligen sjunka nu. Och det är verkligen så fruktansvärt påfrestande att vara i denna berg och dalbana av hopp och förtvivlan.
Har funderat på om vi ska ta en paus i försöken men känner att jag då bara kommer tänka att det kanske var denna månaden det skulle tagit sig..
Hej och välkommen,
Jag är på tionde (?) kuren letrozol nu. Så jag får fortsätta med letrozol i alla fall. Verkar dock inte hjälpa mig. Det verkar vara enda hjälpen jag får i alla fall. Känns trist. Hoppas att letrozolen fungerar bättre för dig. Jag har väl börjat småfundera på ivf. Men som du säger så är det mycket pengar om man gör det här i Sverige.
Å hur man orkar jaa du.. jag gråter ur mig all frustration. Försöker prata med folk här på forum som förstår frustrationen. Det känns som att jag går igenom livet på pausknapp. Jag bara väntar o längtar tills jag blir gravid och det upptar mycket tanketid. Min syster ska ha barn här i feb och svägerskan har precis gårt ut med att hon är gravid.. just nu är det tungt. Jag är glad för dem men sååå avundsjuk.