• UndrandeSökare

Svårt att bli gravid med syskon - minst ett års försök

Om ni försökt bli gravida i 3 år och det inte funkar så skulle jag föreslå att ni kontaktar vården för utredning.

Ibland kan det också bero på att kvinnans immunförsvar taggar upp efter första graviditeten och försöker stoppa alla fler graviditeter. Jag är en av dessa kvinnor med immunproblem. Men hjälp finns utomlands. Du är välkommen till Atentråden om du vill veta mer. Tråden heter Vi som snart är gravida efter utredning i Aten.

• UndrandeSökare

Ja, jag har läst att Letrozol inte fungerar för alla. Verkligen synd för er del att de tog bort Pergotime.

Ja, vi har rest till Aten för att få hjälp.

Vi har gjort en utredning i Sverige, men inga fel hittades för de tog för få prover. Men sen hittade jag Atentråden och vi reste till Life clinic i Aten och fick veta att jag har överaktivt immunförsvar. Behandlingen består av intralipiddropp, prednisolon, fragmin och trombyl.

• UndrandeSökare

tinis- Om du har lågt progesteronvärde så försök få recept på Crineone eller Lutinus.

Eller om man vänder sig utomlands så finns det progesteronsprutor där (mer effektivt, men finns inte i Sverige endast utomlands).

• UndrandeSökare
    Orkide skrev 2018-01-02 12:25:09 följande:

Vad tar de för prover i Aten som de inte gör här? Känns så himla tråkigt att man ska behöva söka hjälp utomlands. Med jobb o barn känns det heller inte enkelt. Förstår inte hur logistiken skulle fungera hehe.

Hoppas din behandling fungerar för er!!

De tar en massa prover och skickar till ett speciallabb i USA för analys. Det finns mycket mer kunskap om fertilitetsproblem utomlands. I USA började de behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem på 1990-talet. Sverige är enormt långt efter, kunskapen finns helt enkelt inte här.

De gör endast immunutredning på kvinnan, så många kvinnor i Atentråden har rest ensamma och lämnat barnen hemma med mannen eller morföräldrarna. Så det går att lösa logistiken.

Det finns tabletter som stimulerar ägglossningen i Aten som heter Serpafar. Alla mediciner kan köpas receptfritt på Apoteken där. Så ett alternativ är ju att man tar en semesterresa dit och köper.
  • UndrandeSökare

Borde ju vara självklart för en bra läkare att ge dig Lutinus om du har progesteronbrist, men tyvärr är inte alla läkare bra....Om hon nekar dig, sök då genast en annan läkare !

• UndrandeSökare
    Orkide skrev 2018-01-09 21:22:07 följande:

Efter nästan tre år. Har gråtit floder nu ikväll

Vad har hänt? Har du plussat eller har något annan hänt?
  • UndrandeSökare

Grattis till pluset Orkide !

Om du vill följa utvecklingen bättre så ta blodprov och mät hcg. Ring och fråga din vårdcentral. Man behöver ta om provet några dagar efter varandra så man ser att det ökar. Hcg ska dubblera sig vatannan dag.

Får du ingen hjälp på vårdcentralen så kan man köpa blodprovsremisser och betala för provet själv via werlabs och blodkollen. Gå in på deras hemsidor under provtagningsorter så ser du om de har labb i din närhet. Använder du rabattkoden LCHF hos Werlabs så blir det billigare.

Svar på tråden Svårt att bli gravid med syskon - minst ett års försök