emhu skrev 2018-01-02 10:10:22 följande:
Jag vet inte hur lång tid man ska ha försökt men tror att det är 1 år. Jag tog kontakt med dom efter att man på MamaMia hade sett att jag var påväg in i förtidigt klimakterie och inte hade några ägglossningar längre och då är tiden man försökt få barn inte relevant så för oss var det inga konstigheter att få en tid direkt på Sofiahemmet. Men ring och prata med dom! Dom är hur hjälpsamma som helst och svarar på alla frågor man har.
På första besöket fick jag göra ett vaginalt ultraljud samt ta prover för köldkörteln (TSH, T3 och T4), FSH, AMH samt de vanliga testerna för HIV, hepatit osv.
På andra besöket fick vi besked om att jag var påväg in i tidigt klimakterie men hade fortfarande två äggblåsor på min högra äggstock så läkaren tyckte att vi skulle sätta igång med en privatfinansierad ivf-behandling på direkten. På samma besök fick jag göra en undersökning av livmodern där dom sprutar in lite koksaltlösning i livmodern så att dom ser om det finns några sammanväxningar där inne.
Sedan var vi igång :) Det ivf-försöket blev det dock inte av då jag blev gravid på vanlig väg istället men fick missfall i vecka 7. Efter det har det inte varit någon aktivitet i mina äggstockar så nu väntar vi på en äggdonation istället.
Okej! Ja jag funderar på att ringa dit, måste bara rådgöra med min sambo oxå! Tråkigt med missfall när det väl tog sig :(.. hur gamla är ni? Uppskattar att du svarade!