• Anonym (Ensamvarg)

    Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?

    Vi har varit ett par i snart 4 år och jag känner ingen attraktion till honom (han har inte förändrats utseendemässigt). Det är hemskt! Vi har det mycket bra övrigt men detta tär på förhållandet. Han önskar närhet vilket jag också vill ha (tycker om att vara nära o mysa) - men INTE mer än så tack!

    Jag kan gråta när vi har sex för det inte känns bra - men samtidigt så blir jag upphetsad av tanken på att ligga med ngn annan. Såhär har det egentligen varit mer eller mindre i 3 år :( Ska vi göra slut? (Vi är i åldrarna 26&29)

  • Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?
  • Anonym (M)

    Så kände jag också med mitt ex. Vi var tillsammans i drygt tio år och på slutet kanske vi hade sex några gånger om året bara. Nu har jag en ny man sedan några år tillbaka och vi har sex flera gånger i veckan. Gör slut tycker jag!

  • Anonym (Ensamvarg)
    Anonym (M) skrev 2018-01-01 20:39:51 följande:

    Så kände jag också med mitt ex. Vi var tillsammans i drygt tio år och på slutet kanske vi hade sex några gånger om året bara. Nu har jag en ny man sedan några år tillbaka och vi har sex flera gånger i veckan. Gör slut tycker jag!


    Åhh så underbart att jag inte är ensam. Detta gör så ont i mig. Jag är rädd för att om vi gör slut och jag hittar en ny att det ska vara samma problem där.. att det är fel på mig. Rynkar på näsan När slutade du o ditt x ha sex? Varför slutade ni?
  • Aika
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:36:21 följande:

    jag känner ingen attraktion till honom


    Du svarar själv på tråden. Känner du kärlek till honom måste ni prata om det, eventuellt söka parterapi. Om inte gör ni rätt att gå skilja vägar.
  • Anonym (Ensamvarg)
    Winxcaroline skrev 2018-01-01 20:43:34 följande:

    Har du pratat med honom om de... Det är som enda sättet att ta reda på vad nästa steg är...


    Vi har pratat mycket om detta under åren. Han har accepterat läget.. Men jag tycker ingen av oss borde nöja oss med detta egentligen. Han mår dåligt över det. Tycker synd om honom. Jag mår ju faktiskt också dåligt över det. Tänker att "på lördag ska vi ha sex" .. motvilligt. Sen när det är lördag så vill jag verkligen inte. Äcklas nästan av det. Och jag älskar honom så mycket. Får panik om han rör mig och blir arg. 
  • Anonym (Bea)

    Att ligga med någon annan, är detta sex-fantasier eller något du kan tänka dig utföra i verkligheten?

    Jag vet inte vad du attraheras av men jag attraheras av initiativ, av fysiska "övertag" och ett lekfullt samspel i vardagen. Jag attraheras av att min sambo tar ansvar, diskar, städar, vill hålla rent och fixa för oss, att han saknar mig / tänder på mig / att jag tänder på han, att vi har gemensamma mål och tryggheten att han är totalt min och superseriös och engagerad i vår relation. Att han vet vad jag uppskattar och gillar, att han alltid har mig i omtanke.

    Att vi har oförutsägbar vardag för vi låter vad som helst kunna hända. Vi lyssnar på varandras behov och vill ge varandra omsorgen. Tänder grymt mycket på att han och jag är sambos att vi fann varandra och fann kärleken.

  • Anonym (Ensamvarg)
    Anonym (Bea) skrev 2018-01-01 20:50:04 följande:

    Att ligga med någon annan, är detta sex-fantasier eller något du kan tänka dig utföra i verkligheten?

    Jag vet inte vad du attraheras av men jag attraheras av initiativ, av fysiska "övertag" och ett lekfullt samspel i vardagen. Jag attraheras av att min sambo tar ansvar, diskar, städar, vill hålla rent och fixa för oss, att han saknar mig / tänder på mig / att jag tänder på han, att vi har gemensamma mål och tryggheten att han är totalt min och superseriös och engagerad i vår relation. Att han vet vad jag uppskattar och gillar, att han alltid har mig i omtanke.

    Att vi har oförutsägbar vardag för vi låter vad som helst kunna hända. Vi lyssnar på varandras behov och vill ge varandra omsorgen. Tänder grymt mycket på att han och jag är sambos att vi fann varandra och fann kärleken.


    Låter fantastiskt -  så skulle jag också vilja känna! Min sambo är egentligen ganska olik mig och jag kan störa mig väldigt mycket på honom och "tillrätta visa". Lite som ett barn (ni vet med städning, tvätt etc), fast ändå inte då han är otroligt mogen och klok och så. Men i omgångar har jag kännt mig som e morsa. Inte så attraktivt. Önskar att jag hade något som utmanade mig socialt och psykiskt. 
  • Winxcaroline
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:48:57 följande:
    Vi har pratat mycket om detta under åren. Han har accepterat läget.. Men jag tycker ingen av oss borde nöja oss med detta egentligen. Han mår dåligt över det. Tycker synd om honom. Jag mår ju faktiskt också dåligt över det. Tänker att "på lördag ska vi ha sex" .. motvilligt. Sen när det är lördag så vill jag verkligen inte. Äcklas nästan av det. Och jag älskar honom så mycket. Får panik om han rör mig och blir arg. 
    Sexterapi, kan ju vara ett val.. 
    Om ni nu vill fortsätta.. De låter som ni vill fortsätta..
  • Anonym (Ensamvarg)
    Winxcaroline skrev 2018-01-01 20:55:45 följande:
    Sexterapi, kan ju vara ett val.. 
    Om ni nu vill fortsätta.. De låter som ni vill fortsätta..
    Absolut. Men ibland känner jag bara att jag inte orkar mer (vi har ju såklart andra problem också). Eller rättare sagt att jag vill utforska världen och mig själv. Varför sitta fast i ngt som kanske inte är så bra alltid. Men kärlek är där ju såklart efter många år tillsammans. 
  • Anonym (Ensamvarg)
    Winxcaroline skrev 2018-01-01 20:55:45 följande:
    Sexterapi, kan ju vara ett val.. 
    Om ni nu vill fortsätta.. De låter som ni vill fortsätta..
    Absolut. Men ibland känner jag bara att jag inte orkar mer (vi har ju såklart andra problem också). Eller rättare sagt att jag vill utforska världen och mig själv. Varför sitta fast i ngt som kanske inte är så bra alltid. Men kärlek är där ju såklart efter många år tillsammans. 
Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?