• Anzil
    Äldre 1 Jan 21:36
    2307 visningar
    3 svar
    3
    2307

    Normalt att hitta en ny stil vid tjugofyra års åldern?

    Hej!


    Att hitta ny musiksmak och kanske till och med stil vid tjugofyra års åldern, är det fullkomligt normalt?


    Allt började egentligen när jag tänkte på att gå på djupa tankar och besöka en specifik plats. I och med att jag inte heller riktigt ville dra mig till uppmärksamhet, så tog jag med mig hörlurar, för första gången i mitt liv. Jag har aldrig använt de sedan jag köpte min mobil, som jag har haft långt back, någonstans i tonåren. Så hörlurar hade jag, som man får på köpet när man köpte mobilen.


    I alla fall, när jag skulle begära mig hemåt, så tänkte jag utnyttja hörlurarna lite mer. Jag hade en album, musiken var metallica. Jag satte på det, och började tycka om låten.


    Jag har tidigare aldrig tillhört någon form av musik kategori tidigare. Däremot har klassisk musik och allmänt lugna musik varit min grej. Men jag har egentligen lyssnat på allt möjligt.


     


    Men eftter denna hemfärden med metallica, började jag gilla musiken. Jag började tänka på vad jag har missat, och borde lyssnat på det för länge sedan. Jag började tänka på att jag kanske ändå borde gå på konserter m.m.  Jag har tidigare aldrig tänkt på att gå på konserter.


    Jag tänkte till och med börja tycka att det vore trevligt med att jag typiskt rock jacka, en sådan lång. Fast i min ålder, och att jag även tänker börja studera, kommer det nog se jättelöjligt ut, så det är nog ingenting som jag tänker göra. Men jag kom på tanken hur det skulle vara med öringar m.m. Något jag återigen inte skulle förmodligen göra. Inte med min fokus på framtiden.


     


    Men det som föll hos mig, var hur normalt är detta egentligen att vid tjugofyra års åldern upptäcka något nytt med sin livsstil. Exempelvis har jag återigen, inte varit förtjust i att ta med mig hörlurar för att lyssna på musik. Allt verkar bara ha förändrats hos mig, med smaken.

  • Svar på tråden Normalt att hitta en ny stil vid tjugofyra års åldern?
  • Äldre 1 Jan 22:23
    #1

    Gör vad du vill. Annars kan det inte vara kul att leva. Men du kan ju fortfarande lyssna på musiken hur du än gör :)

    Metallica är ju endast toppen av ett isberg. Här är vad som råkade komma i följd i min spotifylista:























  • Äldre 13 Jan 11:05
    #2

    Jada! Jag hittade min vid 20 :)

  • Äldre 13 Jan 11:29
    #3

    24 är jätteungt även om det inte känns så för dig nu. Så självklart helt normalt. Kul :)

Svar på tråden Normalt att hitta en ny stil vid tjugofyra års åldern?