• BlackAngelswings

Sovrutiner

Hej!

Jag undrar i och med att det är mitt första barn jag väntar så är man ju lite extra orolig för allt, hur farligt eller dåligt är det att man sover på magen när man är i vecka 28??

Om det inte är bra/ det är farlig hur ska man göra för att förebygga läst massa om kuddar men jag klarar inte av o sova me massa kuddar mellan benen och sånt har försökt

• Svar på tråden Sovrutiner
  • Iowhannah

Är det bekvämt att sova på mage? Isf är det inga problem. Bebisen tar inte skada, den ligger så fint inpackad. En vän till mig sov på mage hela graviditeten och hennes unge mår prima.

När jag väntade första barnet så läste jag att det var farligt att ligga på rygg och på höger sida (vilket inte stämmer) så jag ansträngde mig länge för att bara ligga på vänster sida. Tills jag läste att det blir obekvämt låååångt innan det blir farligt (jag kunde inte ligga på rygg pga vena cava).

• 12345hopp

Jag tror också att så länge det känns bra är det ingen fara, jag låg ofta halvt på mage sent i graviditeten på morgonen, för då kändes jag liksom "ogravid". På kvällen gick det dock inte :)

Nu är jag i vecka 17 med tvillingar och verkar hamna på mage rätt mycket på natten så jag har också funderat lite men än så länge är jag inte orolig! Njut så länge du kan haha.

Svar på tråden Sovrutiner