• Äldre 3 Jan 15:15
    1806 visningar
    2 svar
    2
    1806

    När vid ägglossning ska man inseminera med spermier?

    Hej, jag undrar om någon med erfarenhet kan förklara när det är man ska kontakta donatorn vid ägglossning. Alltså jag har stickor hemma och t.ex. m jag testar mig själv imorgon kl 12.00 och det visar positivt när ska jag då kontakta donatorn och säga åt honom att komma och donera sin gåva? Har läst att det är bäst chans 2 dagar innan ägglossning och 2-3 dagar efter. Men hur vet man att man ska få ägglossning 2 dagar innan?

    Tacksam för svar.

    P.S om någon som läser detta har erfarenhet av att göra privat heminsemination med hjälp av en donator kan du/ni berätta lite om era upplevelser kring både det juridiska och varför ni valde privat hemma istället för IVF? För- och nackdelar. 

  • Svar på tråden När vid ägglossning ska man inseminera med spermier?
  • Äldre 3 Jan 15:32
    #1

    Det finns ägglossningsstickor som visar 2 dagar innan (clearblue) men fråga på apoteket så det blir rätt, för det finns olika sorter.

    Annars är det stor chans även på ägglossningsdagen. Du har nog missförstått, för chansen är störst med början två dagar innan till och med ca ett dygn efter ägglossning, dvs totalt ca 3- 4 dagar.

  • Äldre 4 Jan 21:54
    #2
    annabellelee skrev 2018-01-03 15:32:10 följande:

    Det finns ägglossningsstickor som visar 2 dagar innan (clearblue) men fråga på apoteket så det blir rätt, för det finns olika sorter.

    Annars är det stor chans även på ägglossningsdagen. Du har nog missförstått, för chansen är störst med början två dagar innan till och med ca ett dygn efter ägglossning, dvs totalt ca 3- 4 dagar.


    Jaså ok så med andra ord kan jag bli gravid när testet väl visat positivt och fortsätta 1 dag efter ägglossningen också? När jag testat min ägglossning tidigare så har jag fått positivt utslag två dagar i rad, alltid. Tack för ditt svar :)
Svar på tråden När vid ägglossning ska man inseminera med spermier?