Inlägg från: Fågel Flax |Visa alla inlägg
  • Fågel Flax

Har badhuset rätt?

Jag antar att badhuset tar inträde, det gör de här, och det är INTE billigt. Sådant måste ju ändå täcka in om ett barn råkar kräkas. Annars har badhuset en felaktigt upplagd affärsplan. Är det två vuxna som pippar i poolen så är det en annan sak ---

Mitt ex jobbade som badhusvakt ett tag, och han ville ALDRIG gå och bada. Han fick slänga ut pedofiler och pippandes personer dagligen --

Något allmänheten inte märker av. DE personerna kan få böter tycker jag. Att bada i andras intima safter i the hot tub -- NÄÄÄ.

Nej, du ska inte betala för att ett barn har kräkts i badhuset, det är inte rimligt. Tycker jag!

• Fågel Flax
    Anonym (Milfy) skrev 2018-01-04 12:26:52 följande:

Dom tillhör väl den unga lättkränkta generationen som har svårt med omtanke, självinsikt och kritik.

Ja, tvärtom tror jag.

I den generationen jag växte upp i var där väl någon enstaka spya eller bajskorv i vattnet i bassängen, typ varje gång. Det visste alla, man sa "Öööööööh" när man såg den, sedan simmade man runt den och vidare. Man berättade kanske lite sensationellt för sina kompisar eller familj att "det ligger en bajskorv/spya och flyter DÄR".

Alla fortsatte bada, ingen sprang hem. Att kommunens badanläggning skulle ta betalt, eller stänga av bassängen, eller ens sanera bortom håven och en hink&skurtrasa, det fanns liksom inte på kartan.

Folk hävdade inte sin rätt till ett PERFEKT besök då på den tiden... Badanläggningar hade heller inget krav på att besökarnas barn skulle vara perfekta och gubevars inte spy av en kallsup...

HADE det varit att badanläggningar sanerat en timme och stängt bassängen hade folk tagit det med ro, man hade fikat en timme då och så hade man väntat på att någon skulle ropa "nu är bassängen öppen igen!!!!", och då hade man glatt rusat dit. Jag vet det eftersom de ibland fick stänga bassängen av andra anledningar.

Den rakt igenom vidriga kommentaren att barn till personer med dålig ekonomi inte borde få gå på badhus... Jag tycker att kommunala badanläggningar ska vara till för ALLA BARN OCH BADGLADA, oavsett ekonomisk klass. Vill sedan Alliansen starta egna anläggningar där bara ni människor med bra ekonomi "borde" gå, så gör det då. Hellre ett barn som kräks än en ful människa i min bassäng, tack. (Då pratar jag inte om Yt-utseende på människan).

Det tråkiga är att de senaste 10-20 åren har även det varit sant:

Kommunala badanläggningars entré är numera så hög att barnfamiljer med dålig ekonomi kan inte gå och bada med sina barn där. De barnen kommer inte utomlands på sommaren, och kan inte heller få gå till sin kommunala ute-bassäng.

Vad betyder ordet kommunalt nuförtiden, egentligen. Det är väl bara beteckning på ett kommersiellt företag bland de andra, idag...

I det här fallet, i TS tråd... många av svaren är ett dokument över de tider vi är inne i just nu.

Så det är tvärtom för mig... det var FÖRR det inte fanns så mycket "Kritik" som nu, och vad ordet "Omtanke" betydde... ja, det var något helt annat.

Tänk att en mamma står med sin lilla 5-åring som har råkat kräkas av en kallsup på den kommunala anläggningen, och så kommer Myndig Badpersonal och en hel skock personer i samhället och KRÄVER MAMMAN PÅ STRAFFPENG.

Nej, idag är det då mamman som ska ta sitt lilla barn i handen, och gå till kassan med hundhuvudet i högsta hugg och visa sin "Omtanke" för alla de andra, då naturligtvis i tidens anda med en EKONOMISK gest.

Såklart säger man förlåt om ens barn kräks i poolen, och lite allmänt pinsamt känns det ju för en när sånt händer.

Men det är just det: SÅNT HÄNDER.

Det är kanske inte mamman som är den lättkränkta här. Det var kräk, inte radioaktivt avfall som plötsligt föll ner.

Men -- pengar på såren löser allt. Hoppas att de 500:- delas ut lika mellan de flyende badgästerna då. Man får kanske spänna fast sedlarna i sådana där moderna drönare, så att den rättmätiga återbäringen hinner ifatt de galopperande massorna.
  • Fågel Flax
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-04 18:01:09 följande:

Angående pedofilerna på badhusen så tycker jag att de borde utvisas om de tas på bar gärning. Ev svenska pedofiler borde kastreras kemiskt.

Jag skiter i om någon ser mig som rasist för att jag vill slänga ut utlänningar som snuskar sig, våldtar, eldar bilar eller på annat sätt ställer din med sattyg i vårt land.

Det var jag som berättade tidigare i tråden att mitt ex en period arbetade som ordningsvakt på ett badhus, och att pedofiler var vanligt förekommande där.

I genomsnitt uppskattade han att det var omkring 3 personer/dag som han avslöjade med att driva omkring och glo på barnen, och följaktligen slänga ut. (Intressant nog fick dessa inte betala böter, eller fick annan påföljd annat än att bli utslängda. Men det var kanske ett annat badhus, som inte heller skulle krävt straffavgift av TS)

Över till något annat, det vill säga den del av ditt inlägg jag citerar ovan.

Det första jag har att säga är att MAJORITETEN av de utkastade pervona var svenskar, vilket också gäller de pippande personerna i bubbelpoolen som han också fick kasta ut i princip dagligen.

Nu tror inte jag att pedofili är vanligare eller ovanligare bland svenskar jämfört med andra nationaliteter, men så var det med frekvensen på det badhuset. Det fanns inte samma mängd invandring då, så demografin var väl sådan.

Jag tror att om du hade avstått från att skriva de två bokstäverna "Ev" så hade ditt inlägg inte framstått som rasistiskt.

Som det är nu så låter det som att du tror att majoriteten av pedofiler inte är etniska svenskar, och ja så är där någon enstaka svensk också -- EVENTUELLT.

Är det så du tror och menar? För det stämmer isåfall inte.
  • Fågel Flax
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-04 21:01:14 följande:

Ok, jag läste inte ditt inlägg då det var så himla långt.

Fast, har de väl blivit utslängda så kan ju resterande badgäster stanna vilket inte var fallet med ts dotter.

Gjorde de mer än att flukta? Isåfall borde ju polisen larmats... det är ju inte förbjudet att titta. Svårt det där.

Så du uppfattade mitt inlägg som rasistiskt? Ok, jag bjuder på det.

Ärligt talat har jag ingen aning om hur fördelningen av pedofiler är, däremot tror jag att män/killar från muslimska länder har en tendens att glo då de inte är vana att se lättklädda tjejer/kvinnor.

Gängvåldtäkterna som blivit så vanliga nu för tiden är överrepresenterade av män med utländsk härkomst. Detta förekom knappt ens när jag var ung.

Och nu blev det lite OT.

Ok, bra funderingar:

Män av muslimsk härkomst glor inte mer på oss kvinnor när vi är lättklädda än vad män rent generellt gör.

Sexuella övergrepp är inte beroende av nationalitet på förövaren, och för mig är det mindre viktigt att fokusera på vilken nations män som har den effektivaste och brutalaste metoden att begå dessa övergrepp på -- och långt viktigare att fokusera på att roten till det onda ska identifieras och avlägsnas ur vår gemensamma samhällsträdgård. Då behöver vi börja fokusera på att övergrepp begås överhuvudtaget, och inte på hur de begås. Och där har svenskfödda män inget som helst moraliskt övertag över nysvenska män.

FÖRTYDLIGANDE TILL MIN FÖRRA KOMMENTAR:

Eftersom min kommentar rörde sig om det rent språktekniska i ditt inlägg, så har du isåfall bjudit alla läsare av det på det.

I övrigt var mitt inlägg ett svar på ditt eget kåseri om att någon möjligen kunde uppfatta det som rasistiskt. Jag svarade från min synvinkel vad det isåfall skulle röra sig om. Det vill säga inte att du har en invandringspolitisk åsikt om att utvisa våldsverkare, utan i samband med meningen där du nämner pedofiler på badanläggningar.

Jag menar tänk om jag skrivit så här, att:

"Pedofiler borde utvisas till Italien, och ev. övriga nationaliteter ska hamna i fängelse"

Ja, alltså det fattar ju alla som läser att det blir ett konstigt fokus i den meningen på att just italienare skulle vara pedofiler.

Precis så skriver du i ditt inlägg, fast utan att nämna specifikt land de ska utvisas till. Det blir alltså ett konstigt fokus på nysvenskar i allmänhet.

Har du råkat bygga den meningen på ett sätt som ger uttryck för något du inte avsåg, så skyll inte det på mig.

Jag bara läste vad du faktiskt skriver, och vet att det inte är sant att badhus-pedofiler är ett invandrarproblem.

Detta kändes ju då angeläget att berätta för dig, för tänk om du faktiskt trodde det.

Angående badhus-pedofilerna: nä, de begick inga övergrepp, bara glodde. Några drog sig lite i badbyxorna under tiden, satt med en tidning över eller något annat sådant billigt tricks. Några gick i vattnet och försökte smygande närma sig barnen men med avsikt att ta på sig själv så nära dem som möjligt. Det är väl vad det är, och på badhus finns åtminstone ordningsvakter. Som inte alls tolererar det, kan nämnas. Så ser man sådant ska man säga till badhuspersonalen, för de åker ut direkt.

ENBART OT; så därför tack&adjö för mig i denna tråden -- trist men sant, och hoppas att TS ursäktar.
  • Fågel Flax
    Anonym (taxi) skrev 2018-01-05 10:41:52 följande:

Kort sammanfattat, du är helt fel ute.

Mer krut lägger jag inte ner på att svara eftersom du har tackat för dig.

Skulle du inte klara att hålla dig borta så lovar jag att utveckla mitt resonemang.

Kikar in  här igen mot kvällen.

Du får gärna utveckla ditt resonemang för min del, anledningen till att jag ville avsluta är av respekt för att det är TS tråd, som handlar om något annat.

(Det framgick kanske inte så bra att jag inte avsåg att hugga av en dialog UTAN att ge dig möjlighet att svara -- men att för artighetens skull är det bättre att jag ålägger mig själv att hålla snattran, och i denna situationen med OT så att säga ge dialogpartnern sista ordet).

... Hoppas att detta förtydligar min avsikt! Så får du sista ordet sedan då?

Dock:

Helt fel kan jag rent bokstavligen talat inte ha. Detta då mitt inlägg berörde språktekniska (!) fakta, egna livserfarenheter samt egna önskemål.

Du har i ett tidigare svar tolkat mina ord som att jag kan ha uppfattat dina ord som rasistiska, och märk väl det har jag inte sagt, om det nu är det du menar med att jag skulle ha "helt fel".

Trots språktekniska fakta har JAG inte gjort sådana antaganden. Att tro saker om andra hit och dit, dra förutfattade slutsatser etc. är något jag i största möjliga mån försöker avstå från.

Istället är det ENLIGT MIN ÅSIKT bättre att ställa en fråga och en extra fråga till, isåfall. Så kan man bespara sig de spekulationerna.

(Hoppas jag klargjort min position mer, och att TS har överseende, och trevlig helg.)
Svar på tråden Har badhuset rätt?