8airam8 skrev 2018-01-03 22:15:05 följande:
Jag beklagar alla rövhatts-svar du har fått. Tydligen förvandlas en del till subbor när de blir föräldrar.
En liten fyramånaders behöver säkert inte så mycket uppmärksamhet som du själv upplever, men alla barn är givetvis olika. För det första: är bebisen riktigt härligt mätt när du lägger ned den? Och då menar jag riktigt riktigt mätt, för det är först då som man kan upptäcka världen i lugn och ro på egen hand. Har bebisen ett mjukt och varmt ställe att ligga och greja på? Babygym? Finns där trevliga saker att titta på, känna på och konversera med? Det brukar vara tillräckligt, i kombination med matstunder, promenader i vagnen, samtal i famnen och eventuellt omkringbärande i en sjal eller sele. Försök att betrakta det lilla livet som någon som hänger på i det dagliga livet och som behöver lite pyssel mellan varven.
Ja mycket tråkigt när jag bara bett om lite ynka råd.
Jättebra råd! tackar jag för! Det där med att vara rejält mätt har jag inte tänkt så mkt på. Dels krånglas det mkt vid amnigen nu också. Blir Frusterad, ledsen, arg. Får lägga upp henne på axeln och vagga, buffa rumpan så hon blir lugn och sen lägga tillbaka vid bröstet, flera ggr under amnigen för att hon börjar gråta. Har inte överfyllda bröst. Så det är svårt att få till en tillfredställande matstund för henne,där hon blir riktigt mätt. Men ska definivt lägga mer energi på detta och se om hon blir mer harmonisk.