Inlägg från: Anonym (Gunga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gunga)

4 månader kräver konstant underhållning

Haha jisses, alla mensmammor här är ju bara för kul! Du skulle ju kunna köpa en gunga eller någon form av babygym och se om hon tycker det är kul, ibland vill dom faktiskt bara ligga ensamma och upptäcka sig själv lite. Min dotter kunde tycka det var väldigt mycket mer intressant att bara ligga och glo på saker i vaggan än att t.ex sitta i mitt knä och gnälla.

Alla ni som klagar har ju uppenbarligen förträngt känslorna som uppstod när barnen var så små för det är påfrestande och det är inte fel att be om tips som ts uppenbarligen behöver. Så om ni får lite tid över efter all tid ni lägger på era barn så kan ni, istället för att scrolla Facebook, leta upp närmsta psykolog och ta kontakt, det är inte bra att trycka ner sina känslor på det sättet :)

• Anonym (Gunga)
    Anonym (Kul) skrev 2018-01-04 13:48:16 följande:

Alltså det är en 4-månaders bebis vi talar om, som inte kan göra nåt på egen hand.. Det hade inte varit en bra överlevnadsstrategi att låta föräldrarna vila och ha egentid jämt. Vet man inte om innan man skaffar barn att i vissa fall (eller många) får man sätta sina egna behov åt sidan. Man sitter väl hungrig och kissnödig för att tillgodose sitt barns behov före sina egna?

Och att påstå att andra har glömt denna "jobbiga" tid är bara löjligt. Det handlar om hur man ser på saken. Om man tycker det är viktigt att barnet skall kunna "leka ensam" långa stunder redan från födseln och att det skall kunna somna ensam i ett rum och sova långa stunder så förstår jag att man blir utmattad och besviken över att det inte alls fungerar så. Antingen kan man skylla på att barnet jämt är i någon fas eller så kan du inse att ditt barn hela tiden kommer kräva nya saker av dig ju längre tiden går och det enklaste för alla är att tillgodose barnets behov. Eller så kan man ignorera detta beteendet och snart så förstår barnet att det inte är någon idé för föräldrarna kommer inte bära/kramas/gosa och då kanske det blir lite andrum.

Mitt barn var 4 månader i våras så minnet är färskt och jag bär fortfarande runt på hen hela tiden eller aktivt underhåller/leker men hör och häpna, barnet gnäller ändå, hela dagar ibland. Trodde att det hörde till..

Nu verkar det ju som du missuppfattat hela poängen med ts tråd om att få tips om hur man gör detta bäst, inte hur man låter bli att underhålla sitt barn. Men nu har vi alla noterat hur oerhört duktig du är som klarar allt själv utan andras hjälp, lycka till med livet som superförälder och hoppas du lyckas med ditt system utan att känna dig helt bortglömd när barnet växt upp. :)
Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning