4 månader kräver konstant underhållning
STYRKEKRAM!
Jag har två barn som jag båda upplevt som krävande. Min yngsta sov aldrig (jag menar aldrig) längre än 45 min i sträck varken dag eller natt under hela första året. Jag var så slut att jag ville kasta in handduken. På dagarna var han superaktiv och lärde sig gå redan vid 8 mån och kaoset var ett faktum. Min äldsta var liknande och dessutom rätt tjurig i sin personlighet. Båda hade också kolik i 4 mån vardera.
För mig kändes det lite lättare med båda när de blev ett år. Vid två år kändes det mycket lättare, och från tre år och framåt som piece of cake! Mina barn har inte passat som bebisar, då de bara varit enormt frustrerade över vad de inte klarade av.
Jag vet att det här är en väldigt klen tröst just nu och att ettårsdagen känns väldigt avlägsen. Det som funkade bäst för mig vid extra klängiga perioder var att inte streta emot, utan att försöka ge de det de ville ha. En självklarhet för de flesta kanske, men jag behövde jobba en hel del med att släppa de rutiner jag försökt bygga upp.
Stort lycka till! Och jag tycker absolut inte att du är en dålig mamma för att du känner som du gör!