4 månader kräver konstant underhållning
Känner igen mig så väl! Min dotter var (är fortfarande till viss del) "krävande". Räddningen för mig var bärsjal, bar henne alltid mot mig. Turen för oss var att hon är ett vårbarn- så det blev många promenader ute i solen som gav mig energi och mental styrka. Och jag upprepade konstant "Detta kommer gå över, det är en kort period i det stora hela". Det mantrat följde med genom extrem sömnbrist pga uppvak med 1-3 timmars mellanrum, när hon vägrade släppa taget om amningen och intressera sig för mat, när inte ens sjal och Alvedon hjälpte under tandsprickning, när jag fick dansa och sjunga och göra miner i duschen för att kunna "spola av mig" lite snabbt medan hon satt i babysittern och tittade på osv. Hon blir två i mars och har sen ett par månader tillbaka börjat kunna leka själv kortare perioder. Så det blir bättre!!
Har ni varit på öppna förskolan någon gång? Annars kanske det kan ge lite stimulans, eller se om det finns något där som intresserar dottern i lekväg som sen kan köpas hem? Testat babysång, massage osv?