Inlägg från: Anonym (Hfhffyyf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hfhffyyf)

4 månader kräver konstant underhållning

Det började gå över i 2 årsåldern när lillen började kunna leka själv kortare stunder.

• Anonym (Hfhffyyf)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 20:41:51 följande:
    Men du kan ju inte på allvar mena att du inte visste att barn är krävande och uppmärksamhetstörstande? För du verkar förvånad över att ditt barn på Fyra månader inte kan underhålla sig själv.
    Härligt att du är en sån mamma som aldrig blir lite trött och sliten. Jag menar det verkligen utan ironi, roligt för dig! Ge dig själv en klapp på axeln. Men jag förstår inte varför det hindrar dig från att visa andra människor lite empati och förståelse? Eller, om du känner att empati är för krävande, bara låta bli att vara otrevlig?
  • Anonym (Hfhffyyf)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-03 21:38:53 följande:
    Jag har haft barn med olika personligheter, nån mer krävande än den andra, men aldrig har jag trott att de vid några månader ska hålla sig nöjda och sysselsätta sig själva. Små barn och stora barn vill ha uppmärksamhet, Det ingår i föräldraskapet.

För övrigt har jag 13 månader och tolv månader mellan mina barn, så det har varit långt ifrån lugnt. Men det är ett val jag gjort, precis som du valt att bli mamma.
    Om man valt att bli mamma, innebär det att man aldrig någonsin får bli ledsen, trött eller sliten mer? Det är ju knappast som att ts tänker sälja sitt barn på blocket, hon uttrycker bara en frustration och ber om råd. 

Mitt barn är det underbaraste som hänt mig, och jag älskar honom över allt annat, men ibland blir jag trött och tycker det är jobbigt ändå, och beklagar mig eller ber om råd hos andra föräldrar. Jag förstår inte varför det är provocerande. Jag tror det är ganska naturligt själv. 
  • Anonym (Hfhffyyf)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-04 16:18:07 följande:
    Vad lustigt att tro att människor dom hanterar barn bättre än andra helt enkelt haft "lättare barn". Det kan inte vara då att vi helt enkelt är bättre föräldrar?
    Anonym (Hfhffyyf) skrev 2018-01-04 13:53:25 följande:

Härligt att du är en sån mamma som aldrig blir lite trött och sliten. Jag menar det verkligen utan ironi, roligt för dig! Ge dig själv en klapp på axeln. Men jag förstår inte varför det hindrar dig från att visa andra människor lite empati och förståelse? Eller, om du känner att empati är för krävande, bara låta bli att vara otrevlig?

Var var jag skrivit att jag inte blivit/blir trött och sliten?
    Ok, nu fick du äntligen sagt vad du ville med dina inlägg i tråden, nämligen att du är helt enkelt är en bättre förälder än vi som  vågar uttrycka att det ibland kan vara lite jobbigt. Kul för dig!

Men jag förstår fortfarande inte varför det hindrar dig från att vara empatisk och förstående. Om du är en bättre förälder, kom med bra tips, knep och praktiska råd istället för att vara nedlåtande. 
  • Anonym (Hfhffyyf)

Sen tyckte jag det hjälpte med öppna förskolan också. Där var så många nya leksaker att lillen höll sig sysselsatt ett tag och jag kunde andas. Plus andra mammor som kunde passa så att jag kunde gå på toaletten ifred. 

Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning