Inlägg från: Anonym (Josefin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Josefin)

4 månader kräver konstant underhållning

Ja, nån gång blir det ju bättre. För min första gick "fasen" över runt 2-årsåldern för andra, som nu är 14 månader, pågår fasen fortfarande för fullt.

• Anonym (Josefin)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-05 15:07:49 följande:

Än en gång, var har jag skrivit att jag inte har tyckt att det har varit jobbigt i perioder?

Om du själv också tycker att det kan vara jobbigt, varför känner du då en så trängande längtan efter att trycka till andra som tycker detsamma?
  • Anonym (Josefin)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-05 17:34:58 följande:

Jag har aldrig trott att ett litet barn ska kunna hålla sig själv nöjd! Det är det jag inte begriper. Att människor skaffar barn för att sedan undra varför de ska behöva ta hand om dem och varför de vid fyra månader inte kan underhålla sig själva.

Jag förstår varför så många bm i min närhet beklagar sig över nyblivna föräldrar som inte tar hand om sina spädbarn utan bara vill sova och pilla på mobilen.

Jag kan ju bara tala för mig själv. Jag var förberedd på att min tid på många år inte skulle vara min egen och att ta om barn är en 24/7-sysselsättning. Men när man står där mitt i det och inte ens kan ta ett andetag utan att ågon kräver ens fulla uppmärksamhet VARJE SEKUND. Då är det lätt att tappa modet. Och då handlar det inte om att man vill sova halva dagen eller pilla på mobilen, utan andas, skita och dricka ett glas vatten.

Det sista man behöver då är någon främling på internet som måste (för att själv må bättre, vad vet jag) trycka ner en med att man nog inte borde ha blivit förälder.
Svar på tråden 4 månader kräver konstant underhållning