4 månader kräver konstant underhållning
Har en 10-månaders som vi har burit enormt mycket sedan dag 1. Det är lite intressant för jag/vi har inte upplevt honom som så krävande, just för att han är nöjd med att bli buren och vi accepterar det. Detta är vårt tredje barn och första var likadan. Med ettan upplevde jag det som enormt jobbigt och "onormalt", funderade mycket på vad vi kunde göra o.s.v. för att det skulle bli bättre. Denna gång försöker jag bara tänka att det är okej och normalt att det är så här en viss period, och att vi inte alltid kommer att bära så här mycket. Visst blir man trött både fysiskt och psykiskt ibland, men det gäller att hitta det barnet är nöjd med och göra det. Bra "bärdon" är A och O. Vi använder mest vävd långsjal men också ergonomisk bärsele. Jag tycker det är bra att passa på att få något gjort medan jag bär, t.ex. städa/plocka eller så ser jag på TV medan jag går fram och tillbaka på kvällen. Så jag råder att jobba med mindfulness och att acceptera situationen som den är. Det blir betydligt lättare då.