• erijon

    Träning och bra mat

    Födde i slutet av september med kejsarsnitt. Åkte på infektioner som avlöste varandra samt skit av antibiotikan osv. Därför ej brytt mig om bra kost eller träning. HELAMMAR.

    Vill ha tips på trevlig men nyttig och bra mat/mellanmål. Helst smidiga vardagsrätter som inte kräver för lång tid vid spisen då den minsta är rätt mammig för tillfället och maten lagas ofta när pappan jobbar.

    Lever i en barnfamilj med två barn i sexårsåldern utöver bebis, och mannen. Det bör därför passa alla. Mannen är mycket emot vegetariska alternativ till kött, en köttälskare: ingen av oss är sådana som vill äta linser eller kikärtor för att det är nyttigt (för det smakar inte bra)

    Bra och enkla övningar! Är inget fan av hård träning men gillar raska och långa promenader (tyvärr hinns dem inte alltid med.. hemmet förfaller och inget barn orkar med i varken takten eller distansen) så jag behöver komplement! Är inte ute efter sexpack eller stora muskler. Bara bli av med dallret som lämnats kvar efter graviditeten.. alla gravidkilon är borta och magmusklerna inte delade så jag har förutsättningarna! MEN jag har inte en enda muskel kvar.. benen har också försvunnit. Svag (och har ont) i rygg och armar just nu. Dålig hållning..

    Vill tajta till och få tillbaka rumpan som jämnats med marken ;)

  • Svar på tråden Träning och bra mat
  • Alexi

    Bra och snabba mellanmål är ju tex lite äggröra,  en halv avokado (kanske med något på), frukt osv. En skål yoghurt med högre fetthalt och mindre socker.

    Snabba maträtter:


    Pitabröd med lövbiff, grönsaker i skålar (som alla väljer vad de vill ha), man kan ha äggröra i, banan i bitar, såser (typ tacosåser)


    Fiskfärsbiffar (gjorda på lax och torsk) och kokt potatis


    Hamburgare (av bra kvalitet) med, ost, stekt ägg, tomat, lök på osv

    Göra egna köttbullar, rulla och lägg på plåt och stek i ugnen.

    Soppa, tex spenatsoppa med ägghalvor i


    Blodpudding med bacon, morötter och lingonsylt

Svar på tråden Träning och bra mat