• Anonym (123)

Reda ut underhållet

Anonym (OjOjOj) skrev 2018-01-10 10:50:11 följande:

Mamman o jag har kommit överens om en ganska låg men rättvis summa och den räknades fram automatiskt av beräkningsmallen hos FK:s sida. 

I min inbilskhet trodde jag man kunde ansöka om utfyllnad upp till ett fast belopp så jag laddade hem blanketten. Jag mailade dock FK en fråga...

Hur som helst, På blanketten om Underhållsstöd finns det nåt som heter Utfyllnadsstöd. Men det används alltså vid tvister eller om den andra föräldern inte klarar o bet. UB? Eller kanske ger fan i det helt å hållet?

Men är du NÖJD med att få den summan av mamman varje månad?

Om du nu har RÄTT att få ut mer (och om du inte vill andvända dem, lägg de då på ett sparkonto till dottern, för nu bränner mamman upp dem, är det inte roligare då att de går till dottern?) så sök efter dem.

Om mamman har för låg inkomst kommer hon att få betala efter sin förmåga och fk stöttar upp med resten. Alltså blir mamman inte lidande.

Är det så att hon faktiskt har för mycket pengar och får betala hela beloppet själv så här ju hon pengar över så att det räcker... om hon då inte får det att gå runt lever hon över sina tillgångar... då får hon ändra livsstil.

De pengarna borde gå till er dotter...
Svar på tråden Reda ut underhållet