• Anonym (fgewfgwer)

Reda ut underhållet

Anonym (OjOjOj) skrev 2018-01-03 19:35:38 följande:

Jag är man och skild sedan 2012. Har yngsta dottern (13 år) boende här 100%.
    Vill reda ut underhållet mellan oss föräldrar.
    Mamman får alla klädespengar och halva fritidspengen så mamman ska ut med henne o fixa kläder. Dottern är hos henne vissa helger från typ kl 11-21.  en dag per vardagsvecka går hon till mamman efter skolan o är där tills kl 20.Sen kommer hon hem till mig.  Övriga dagar är det alltid hos mig.  Jag får 500kr swishat från mamman och det är underhållet. Mamman får barnbidraget. 
    Jag vill reda ut UH-beloppet riktigt SAMT få halva klädbeloppet för jag vill också ut med dottern i klädaffärerna. Som det nu är går alla pengar åt till basic såsom skjutsar hit o dit, önskningar om gott bröd till skolmornarna och bio mm.
    Jag vill inte att det blir nåt tjafs om 5-8 år att nån fått för lite. Därför vill jag ringa F.kassan och vi föräldrar o nån från FK hjälper oss o ändra eller bekräfta. Detta skrev jag till mitt X och det blev ett jävla liv!  Hon svarade att jag var girig. Jag ville förstöra vår relation. Dottern skulle hon inte sponsra nåt mer sa hon. Hon blev skogstokig.  Jag för min del blev häpen över reaktionen, Mitt mål är ju att det ska bli rättvist. 

Gör jag fel som vill få hjälp av FK att hjälpa oss räkna ut underhållet?

Inget att räkna ut, du ska ha hela BB, punkt slut! Ring FK om mamman vägrar skicka in papper till FK på att du har henne boende hos dig på heltid! Då startar FK en undersökning mot henne där hon måste bevisa annat, sedan skall hon betala underhåll till dig! Vägrar hon det blir det domstolen!

Mamman är ett jävla svin! Du är girig? Det är hon som är girig!

Stå på dig! 
  • Anonym (fgewfgwer)
    Anonym (OjOjOj) skrev 2018-01-04 06:48:29 följande:
    Ja. Du har rätt men efter den tråden skrevs har det hänt saker. Jag ifrågasatte varför hon(mamman) ska få BB och då ringde mamman FK (utan min vetskap) och mamman sade till mig att "FK sa att jag (mamman) kan fortsätta få BB". För mig är det lite underligt.

Så jag startade denna tråd för att få feedback från Er efter att jag fått så mkt ilska tillbaka från mamman bara för att jag vill denna gång att FK ska hjälpa till o reda ut detta. Hon kallar mig girig och det är det minsta jag är. Jag vill dock ha rättvisa så långt det är möjligt. 
    Nej det stämmer inte! Du ska ha HELA BB då barnet bor hos dig på heltid!

Sedan skall du ha underhållsstöd från mamman, som tidigare skrivits. 2600~

Börja med BB, sedan går du vidare till underhållsstödet! Om hon köper kläder, ja det är väl upp till henne. Men med tanke på hur hon resonerat tidigare så är hennes ord inte värda luft!

Ring FK, be dom starta en utredning mot henne!
Svar på tråden Reda ut underhållet