• Rimfolina

Island i juni

Någon som ska dit, har varit där, har fina tips och idéer om vad man ska göra/inte göra?

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-09 10:35:30:
    Kom gärna med förslag på restauranger som inte är allra dyrast...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-09 10:35:36:
    Kom gärna med förslag på restauranger som inte är allra dyrast...

• Svar på tråden Island i juni
  • Nika75

Ett tips är att packa ner gott om vindtäta/ varma kläder. En kompis till mig var på Island för några år sedan just i juni månad och tänkte att det skulle vara ganska varmt. Men ack vad hon bedrog sig. De var ute och red och det var ca 11 grader och regnade och blåste hela veckan... Hon hela tiden. Nu har jag inte stenkoll på hur varmt det "ska" vara (och min kompis hade såklart otur), men räkna med lite kyliga vindar, och packa rätt om ni ska vara mycket utomhus.

• MaNiMi

Några tips! (kanske är sent ute om ni redan åkt..men men)

*ta med något rejält balsam/inpackning till håret efter bad i Blå Lagunen!eller skydda det! trodde allvarligt att jag skulle få klippa av mig allt mitt hår för de blev ett enda stel trassel..hehe
    Men SÅ skönt att bada där!:)

*ta med en så bra kamera som det bara går, låna av nån om det behövs för det finns SÅ mkt att fota och det blir SÅ fina bilder! :)

*många fina stenar kan man hitta och ta med hem som souvernirer..helt gratis! :)

*garn är en av få saker som är billigare på island än här, iaf där vi köpte..men kan för allt i världen inte komma på va stället heter..var iaf på en av sidogatorna upp mot en kyrka.

*åk upp en sväng i Hallgrimskirja och spana utsikten över Reykjavik!

*se upp vid övergångsställena! islänningarna kör me full fart mot rödljusen och stannar en meter FÖRBI stopplinjen! Hu! ;)

Hoppas ni får en underbar resa! :)

kassio- vi var också på Island i nov 05!:)

• MaNiMi

Blir grön av avund men inte missunsam då! Vill ju dit igen!
    Gläds me alla som får chansen att åka till Island! :)
    Lagt in några bilder sen jag var där i mitt galleri!

www.familjeliv.se/krypin/minima/galleri.php

En av dem visar hur vädret växlar snabbt!
    Fick höra innan vi åkte att gillar man inte vädret på Island så är det bara att vänta en kvart så blir det annat! nu var det ju inte riktigt så men till viss del stämde det faktiskt :)

En annan av bilderna visar Jókulsárlón, dit är det tyvärr långt om man inte har någon bil, men den platsen var bara helt sagolikt vacker..isblock från Vattnajökull dimper ner å blir till isblå formationer i en djupblå sjö! *drömmer tbx*

Svar på tråden Island i juni