xMKx skrev 2018-01-04 09:53:52 följande:
Jag har inte bestämt mig än, men antingen V eller S. Håller inte alls med om beskrivningen i starten om att mycket utvecklas negativt. Skolresultaten har börjat vända, arbetslösheten sänkts (sysselsättningen ökat) och statsskulden har bantats som några exempel på saker som går i rätt riktning. Sen finns ju saker som oroar, den fortsatta underliga penningpolitiken, skatten på isk som jag i och för sig inte tycker är fel men konstigt tajmad och människors bristande förmåga att se saker ur olika perspektiv och bara skrika fake news när något inte stämmer med deras världsbild.
Instämmer. Den mörka bilden av Sverige stämmer inte och är i många fall falsk. Och den sprids särskilt av högerpopulistiska krafter och inte alltför sällan på Facebook av just Sverigedemokrater. Ytterligare en anledning till att jag aldrig kan tänkas rösta på dem. Politiska partier ska grunda sina påståenden på fakta och ideologi. Inte på känsloargument som eggar upp en onödig nattsvart stämning och bild av landet.
Med det sagt, ja det finns problemområden som behöver adresseras pronto, helst igår.