• Solen2

    Gravid efter IVF BF AUG 2018

    Hänger på här i tråden. Ska på vul på torsdag och hoppas verkligen att det kommer synas något. Då v 8+2.

    Har inga direkta symptom så man blir lite orolig ibland. Beräknad BF 20 aug.

  • Solen2

    [quote=78352589][quote-nick]Lillflickan skrev 2018-01-09 18:53:14 följande:[/quote-nick]Välkomna Längtar17 och Solen2!

    Jag hade inga symptom innan nyår heller. Nu mår jag illa hela tiden :( Tyvärr säger inte symptomen så mycket.

    Hoppas det ser bra ut på VUL solen2. Vi har exakt samma BF. Borde du inte vara i vecka 9+2? Ganska sent VUL.[/

    Är i vecka 9 men det är V8+0 idag. Och blir v8+2 på på torsdag då det är Vul.

    Första veckan de har öppet efter jul och nyårsstängt.

  • Solen2

    Nu har vi sett ett litet pickande hjärta! Lyckan är total!

    Allt såg bra ut. Dags att leta efter mvc att skriva in sig på.

    Hur har ni andra tänkt kring mvc. En som är nära hem, nära jobbet eller går ni på några andra kriterier?

  • Solen2

    Har ni börjat berätta om att ni är gravida för er omgivning? Och i så fall vilken vecka var ni i då/planerar ni vara i när ni berättar?

  • Solen2

    Var på KUB idag (v12+0) och fick se en livlig krabat. Vi fick även låg sannolikhet, det bästa resultatet som man kunde få 1:20 000. Det känns så skönt. Ska nog boka in ett ultraljud mellan tills det blir RUL i slutet på mars. Man är ju lite extra orolig när man fått kämpa så mycket för att bli gravid.

  • Solen2
    KattenH81 skrev 2018-02-06 18:28:48 följande:

    Vad härligt Solen! Grattis!

    Hur länge har nu kämpat?

    Vi började försöka få barn i maj 2011 och i augusti 2018 har vi förhoppningsvis fått vårt andra barn! Dottern kom till via ivf i jan 2014 och denna krabat som jag nu väntar har legat i frysen sen äggplocket med dottern (3 april 2013).


    3,5 år har vi kämpat. Varav 2år själva och 1,5år med ivf försök. Fyra omgångar med sprutor och äggplock fick vi genomgå innan vi fick ett plus i december. Har bara gjort färskförsök. Vi lyckades bara få ett till frysen en gång (3:e behandlingen) men det ligger kvar där då vi kom fram i landstingetskö och ville gå vidare med de.
  • Solen2
    Lillflickan skrev 2018-02-06 20:25:59 följande:

    Härligt med KUB, och låg sannolikhet!

    Själv är jag orolig inför KUB om en vecka (tiden går sååå långsamt). Har lovat mig själv att jag får börja hoppas efter KUB. Så orolig att det inte ska gå bra. Hopplöst nojig den här gången.


    Var också helt nojig i förra veckan. Men blev lite lugn i helgen då jag började känna att det liksom drar runt livmodern och jag blev mer säker på att den borde leva. BM idag sa också ganska fort att hon såg hjärtat så då blev man lugn snabbt på själva besöket.

    Nästa det som jag var mest nojig över. Resultatet på KUB går ju inte att påverka men har ju tänkt att man kan få ett resultat som man inte vill ha. Men att man får ta ställning till det då. (På denna långa ivf resa så har man ju blivit lite luttrad/mentalt inställd på negativa besked. Så allt positivt känns som en bonus.)

    Skickar styrke kramar till alla oroliga!
  • Solen2

    Jag är också 36år.

    BM ställde lite frågor om vikt, längd, rökning ev diabetes som hon matade in i systemet. Så jag antar att de också påverkar resultatet.

    Det som är skönt idag är ju att man kan gå vidare med nipt och få lite mer info om man får mindre bra resultat på kub. Så man inte måste ta ställning till det mer risktagande proverna från fostervatten/moderkakan.

    Jag håller tummarna för er alla

    Nu är det vår tur

  • Solen2

    Jaha så var februari här med alla förkylningar. Legat däckad sedan i måndags med en hemsk hosta, antagligen feber och nu idag även en massa snor. Usch! Orken är inte på topp.

    Svårt också när man inte kan ta de läkemedel som jag brukar använda vid förkylning. Vatten och the kommer man iof långt med.

  • Solen2

    Var på RUL idag och såg en fin liten bebis. Allt såg bra ut! Den ville dock inte visa sig så man kunde se om det är en tjej eller kille, dvs låg med korsade ben och benen upp, så vi får vänta på vår överraskning.

  • Solen2

    Allt är bra med mig. Var lite sjuk i förra veckan, spydde en dag och var dålig i magen i slutet på veckan. Kanske måste dra ner på tempot lite.

    Längtar till nästa BM besök på tisdag. Är i v24+3 nu. Har börjat shoppa bebiskläder på tradera.

  • Solen2
    KattenH81 skrev 2018-05-16 05:18:52 följande:

    Hallå!

    Länge sen nu- har inte apoen på telefonen ochninser att kag nog inte varit inne på familjeliv på några månader! Mitt i v29 nu och allt rullar på bra. Börjat svullna rejält om ben och fötter bara. Ska till BM idag iaf!

    Är nu mindre än en månad till sommarledigheten vilket känns jättebra!

    Nytt ul 5 juni för att kolla om moderkakan flyttat sig o inte ?ligger i vägen?. Hoppas på d bästa för vanlig förlossning!


    Det håller vi tummarna för!
  • Solen2
    Lillflickan skrev 2018-06-29 11:41:07 följande:

    Det blir bebis senast i eftermiddag. V 32+4. Storebror kom i v 32+3.


    Hoppas allt går bra!
  • Solen2
    Milla8101 skrev 2018-07-09 09:10:50 följande:

    Hej

    Ursäkta att jag inte har svarat, men den 1/7 födde jag 2 små underverk. ( tio veckor förtidigt) En pojk o en flicka, vi ligger nu på Neo o är väl kvar minst 3 veckor till.

    Dom verkar må väldigt bra, dom fick ligga i kuvös i 3 dagar sen hamna dom på en vattenmadrass?? Där ligger dom nu o växer till sig, ??


    Stort grattis!

    Hoppas alla piggar på sig.

    Vattenmadrass har jag inte hört talas om tidigare, vet du vad den bidrar med?
  • Solen2

    Jag kämpar på i värmen, 37 dagar kvar till bf. Inga tecken på att något är på gång. Den får gärna vänta till augusti, vill ha lite semester först. Börjar bli tungt och sover kasst på nätterna.

  • Solen2

    Flytt ut på landet i några veckor. Åker hemåt mot stan i morgon. Funderar på hur jag ska överleva i denna värme de sista 3veckorna (+ev2v). Men känner endå att de är enklare att ta hand om sig själv i värmen än en nyfödd.

  • Solen2

    Blev en spontantripp ut till landet tis-tors. Så skönt att kunna bada och svalka sig ute. Hemma i lgh var det svårt att få ned temp under 28 grader. Det bara rann när man satt i soffan. Och då hade jag endå bara små shorts och bikini på mig.

    Nu har det regnar lite här i stan och det börjar kännas som att temperaturen hållit sig under 30 gradersstrecket idag. Och ska göra så framöver.

    Har sovit riktigt bra inatt. Till skillnad från häromnatten när jag sov på soffan i vardagsrummet för att det var svalast där.

    Sambon börjar jobba på måndag så då blir jag själv hemma. Fått erbjudande av mina föräldrar att vara på landet med dem, men det är 2h till Sthlm därifrån så jag tror jag håller mig hemma när det närmar sig bf. 16 dagar till bf.

    Kände dock idag att det ska bli skönt att bli av med magen så man kan röra sig lite lättare och ryggen börjar också säga ifrån.

Svar på tråden Gravid efter IVF BF AUG 2018