Värdelös kollega vad göra
Hjälp,
Jag har en totalt värdelös kollega. Vi jobbar ihop i par. Andra har jobbat med henne tidigare, men snabbt lyckats ?byta bort? henne. Jag är nyast så jag drog nitlotten så att säga.
Vi jobbar inom vården och kollegan gör dagligen tusen fel, har ingen koll på rutiner, tappar bort saker som exempelvis nycklar, brev och viktiga papper. Ibland funderar jag på om hon är lågbegåvad. Hon är bra mycket äldre än mig och har jobbat där länge. I början gjorde jag hennes arbetsuppgifter då jag blev stressad av att hon inte gjorde ett skit, men nu har jag slutat, kan inte jobba för två. Påminner henne dagligen om saker hon glömt eller borde göra, men kvinnan är totalt OMEDVETEN.
Flera kollegor har pratat med chefen om hennes inkompetens, men det har varit ruljangs på chefer och inget har hänt.
Känns som att något allvarligt måste hända för att det ska bli något.
Jag har pratat med chefen, lämnat en lista på saker, jag anser, vara konkreta, på vilket sätt hon inte klarar jobbet. Chefen säger att hon håller på att ?samla info? och är medveten om problemet.
Har försökt ta upp med kollegan att hon glömmer saker, men då blir hon skitsur och säger saker i stil med ?sköt ditt så sköter jag mitt?, men hon sköter ju inte sitt!!!! Vad kan jag göra? Mer än att prata med chefen? Ska jag prata mer med min kollega om att hon är totalt värdelös?