Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Valk/veck efter kejsarsnitt!

Har också en sån bulle. Plus ingen känsel. Båda inget som kunde hända ö.h.t efter k.s enligt läkarna som gjorde det. Enligt dom kunde man inte få komplikationer med ärret alls för nuförtiden är dom sååå duktiga och de syr såååå bra! Ser asfult ut och jag vill varken se eller känna på eländet!

• Jag är bara jag
    erijon skrev 2018-01-05 22:53:10 följande:
    Du menar att det är bestående?

Träffade min barnmorska, på efterkontroll igår. Hon tyckte jag skulle avvakta aå det åtminstone gått 6mån sen kontakta dem igen för hon höll med om att själva snittet är inbuktande!

Ja bullen just är väl fett och hud som säkert går atr träna bort till stor del men vecket kanske ändå finns där. Hur lite der än är över. Ser ju otroligt fult ut.
    Ja, det är bestående tyvärr. Pratat med flera som har det så. Har de sytt för hårt/fel så har dom och det ger inte med sig.
  • Jag är bara jag
    Carabellis kusp skrev 2018-01-06 20:12:03 följande:
    Är det inte också skador på lymfkärl som gör att den övre valken uppstår?
    Ingen aning. Frågade specifikt om detta innan op.en och nej då, man kunde absolut INTE få en bulle enligt läkaren!
  • Jag är bara jag
    Poppy75 skrev 2018-01-06 23:34:52 följande:
    Är du säker på att det är för att de har sytt för hårt? Jag trodde det var för att man har fått sammanväxningar mellan det yttre och undre lagren.
    Om det är sammanväxningar så finns tyvärr ingen garanti för att det blir bättre om man opererar igen, det kan göra det värre om man har otur. Jag har läst att det kan bli bättre om man masserar ärret men vet inte om det stämmer.
    Det var ju en bulle på en gång så jag tror felsytt/dragit åt för hårt. Jag har aldrig tänkt skönhetsop.a mig. Däremot ska jag starkt påpeka bullen om det blir ks nästa gång för ännu värre vill jag ju inte att det ska bli!
Svar på tråden Valk/veck efter kejsarsnitt!