Inlägg från: missUniversum |Visa alla inlägg
  • missUniversum

Valk/veck efter kejsarsnitt!

erijon skrev 2018-03-21 10:51:03 följande:

Så det finns inget att göra?! Jag kommer kontakta vården och KRÄVA allt jag kan, om inte någpt de kan fixa så kommer jag kräva typ skadestånd.. :( sen fixar jag det väl privat. Jag kommer INTE klä mig i bikini i år, eller kommande år om inte detta försvinner. Jag får så ont i magen varje gång jag kollar i spegeln på magen.

Skadestånd för vad? Varför fick du kejsarsnitt från början, hade ett dödfött barn varit bättre? Det är såklart inte roligt att få hudveck efter en operation, men alternativet att vägra operation är kanske ännu sämre.
  • missUniversum
    erijon skrev 2018-03-22 12:33:26 följande:
    Ja jag KANSKE överdrev. Men såklart för hur det ser ut, för resultatet av operationen. Som vilken operation som helst, som lämnar ett fult ärr.

Det är otroligt dum fråga.. har jag inte rätt till mina egna känslor bara för att jag fick ett levande barn? Klart att min mage är en fis i rymden i jämförelse mot de som förlorar sina barn, får dödfödda, eller aldrig kan få barn.

Jag hade inte kunnat vägra operation för mitt barn, men nu vill jag rätta till det som blev fel (fult).
    De känslorna tycker jag absolut du har rätt till, men jag tycker inte du ska klandra sjukvården för att du har ett veck då det är en vanlig följd av ett kejsarsnitt. Har du stora problem med det kan du ju kontakta en privat plastikkirurg för en konsultation.
Svar på tråden Valk/veck efter kejsarsnitt!