• Äldre 5 Jan 15:44
    12819 visningar
    10 svar
    10
    12819

    Resemål barn 2 år och 3 år

    Hej!
    Vi vill boka in en härlig resa någonstans runt medelhavet familjevänligt för två små barn 2 och 3 år gamla. Vilka hotel/vilket resemål kan ni rekommendera? Vi önskar gärna en bekväm resa med det mesta ordnat, möjlighet till barnaktiviteter nära strand och bad och gärna lite kultur om möjligt. Glad

  • Svar på tråden Resemål barn 2 år och 3 år
  • Äldre 5 Jan 16:22
    #1

    Vi var förra året till Mallorca, alcudia med en 11 månaders och en 3 åring va en helt underbar resa lagom lång flygresa så det gick att underhålla barnen bra. Va jättefint där och längtar verkligen tillbaka. Vi bodde på zafiro palace alcudia och är jättenöjd med boendet skulle helt klart bo på samma ställa igen.

  • Äldre 5 Jan 16:46
    #2

    Om man kollar på TUI så har de ju tex ?family life? alla dom hotellen är barnanpassade :)

  • Äldre 5 Jan 16:50
    #3

    Mitt råd är att flyga med så kort flygresa som möjligt och en kort transfer till hotellet. Avresetid på morgonen. Jag gillar Grekland bäst.

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 5 Jan 16:58
    #4

    Sunwing på Rhodos. Sol, bad , bekvämt, barnanpassade och kultur.

  • modsey
    Äldre 5 Jan 17:00
    #5

    Mitt råd är att hyra eget hus eller lägenhet. Mycket trevligare och bekvämare än att bo på hotell !

    Finns massor på nätet. En riktig hit vi kom över var i en liten stad utanför Barcelona. Palamos eller la fosca.

  • Äldre 5 Jan 20:49
    #6

    Följer :)

  • Äldre 22 Jan 17:52
    #7

    Tack för alla svar! Klurar nu på Alcudia eller Sardinien?Glad

  • Äldre 22 Jan 19:43
    #8

    Om ni åker mot sen vår eller sommar rekommenderar jag Alicante. Det tar ca 3.5 timmar att flyga dit (då har jag åkt RyanAir Västerås). Vi bodde ca 15 min utanför själva stadens centrum vid San Juan. Jag tror stranden var 7 km lång. Vattnet var alldeles klart och långgrunt. Var inte så mycket vågor heller. Längs stranden finns jättemysig strandpromenad med restusanger och barer och fik. Längs gatan är det mycket aktiviteter och det var jättemycket barnfamiljer där. Det finns sådana gift shops så små barn köper leksaker. Det finns många lekplatser på stranden. Vi bokade hotell via hotels.com då vi bara var där en weekend. Hotellet var jättebra och jade en fin pool, en stor och en mindre för småbarn och det fanns tillgång till resturang på hotellet som serverade frukost/lunch/middag. Vi hade 5 min gångavstånd till stranden från hotellet. Och det tog fem minuter att gå till pendeln in till Alicante. Jättesmidigt

  • NoraLi­v
    Äldre 23 Jan 07:06
    #9
    Z1mmer skrev 2018-01-22 17:52:04 följande:

    Tack för alla svar! Klurar nu på Alcudia eller Sardinien?


    Vi var på Sardinien, Baia di Conte, i höstas med nybliven 3-åring. Det var underbart, så nöjda!

    Och stort plus för kort restid och transfersträcka. Jättegod mat, trevlig personal och mycket barnvänligt. Bara några steg mellan strand och pool. Rekommenderas varmt!
  • Äldre 23 Jan 12:12
    #10

    Alcudia och Palma Nova funkar alltid med barn tycker jag.

Svar på tråden Resemål barn 2 år och 3 år