Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Är jag okänslig?

Jag har gjort en tidig abort (vecka 6 eller 7, minns inte) och jag tyckte att det var jobbigt. Det var jobbigt eftersom vi redan hade 3 barn i huset (en bonus och två gemensamma) och vi var relativt gamla (39 och 51) och jag är rätt säker på att jag hade behållt barnet om vi hade varit 10 år yngre. Jag tänkte på mina två existerande barn och kände att fostret, om det fick ligga kvar, skulle bli ännu en lika fantastisk person som de två jag redan har. Det var inte bara ett foster utan ett frö till en människa som jag vet att jag hade älskat lika mycket som de andra. 

Men, med 6 sömnlösa år innanför bältet, en otroligt mammig och orolig 3-åring och vår relativt höga ålder så såg jag inte hur vi skulle orka med ett 4:e barn. En 4:e spädbarnsperiod. Ännu några år utan sömn. Osv. 

Allt är inte svart eller vitt. Och jo, hormoner gör definitivt sitt för känslolivet...

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-05 20:03:15 följande:
    Du skriver det själv, Du "minns inte" i vilken vecka du gjorde aborten.
    Och? Det var jobbigt att gå igenom aborten. Nu är det snart 2 år sedan och jag mår inte dåligt längre och detaljerna börjar blekna. Du menar att om man inte minnns varenda detalj så kan man omöjligt ha brytt sig speciellt mycket? 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-06 09:37:18 följande:
    Ja, det menar jag.
    Tack och lov är det inte upp til dig att avgöra hur man ska må innan, under och efter en abort. Är du måttstocken för hur andras upplevelser ska mätas? Du vet inte hur jag har mått. Du har inte en aning. 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-07 11:25:11 följande:
    Nej, men jag har absolut ingen sympati för någon som gör abort och som sedan sitter och gråter över det. Ditt väl, inget du av en händelse råkade ut för.
    Varför skulle jag vilja ha din sympati? Du verkar ju enbart kapabel att se livet i svart eller vitt och sådana människors input är jag inte intresserad av. 
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Va) skrev 2018-01-08 16:43:26 följande:
    Du verkar vilja förklara dig för mig och ha min bekräftelse så någon form av respons söker du.
    Du svarade på mitt inlägg så jag svarade dig. End of story.  
Svar på tråden Är jag okänslig?