Är jag okänslig?
Känner likadant. Att suga ut en tidig graviditet är inte värre än att döda några hudceller när jag kliar mig, rent känslomässigt. Betydligt värre fysiskt dock.
Känner likadant. Att suga ut en tidig graviditet är inte värre än att döda några hudceller när jag kliar mig, rent känslomässigt. Betydligt värre fysiskt dock.
Jag har aldrig förstått varför människor som gör abort beklagar sig. Det är ju något de valt och de borde resonera mer som dig om de väljer att göra en abort.
Kom ihåg det du skriver här om du i framtiden tvingas abortera ett foster i v 18 pga fostret dött i din mage. Då är du nog inte så kall...
Ursäkta mig, var står det att jag har genomgått en abort?
Du har tydligen svårt att förstå att andra inte delar dina åsikter, och det är fine, men hoppa inte på folk för det.
Oförsvarligt beteende för mig som faktiskt har förlorat ett barn.
Jag tycker inte att du låter knäpp på något sätt TS utan snarare resonerar du sunt och normalt.
För 10 år sedan så skulle den här frågeställningen inte ens dykt upp men har märkt av att vi under senare år har gått mot ett mer "amerikaniserat" jävla puritanskt abortmotståndssamhälle, oerhört provocerande och kvinnofientligt.
Vad menar du är en myt? Hormoner påverkar människor på extremt många sätt och det är väl inte så konstigt om de påverkar "moderlighet". För mig var det så i alla fall, trots att jag valde abort och inte blev emotionellt påverkad av det efteråt. Man kan knappast bortse från biologiska aspekter när det gäller mänsklig existens. För mig har det i alla fall inget med aborter i sak att göra, jag ser det bara som bra att vara lite ödmjuk inför att man KAN reagera annorlunda än man tror att man ska göra. Det betyder inte att alla gör det, eller att man på något sätt inte skulle vara en riktig kvinna om man inte sörjer en abort.
Eh, du gör ju samma sak fast tvärtom! Du diskvalificerar upplevelsen av moderskänslor med att man kanske intalar sig, och att folk ljuger om att de sörjer sin ?bebis? eftersom de valt abort. Bara för att det inte är samma sak som att avliva en fyraåring är det fullt möjligt att sörja.
Jag har fått abortera ett högst önskat barn på grund av att jag var sjuk och åt starka mediciner, så du har fel. Livet är inte så svart-vitt. Det är flera år sen och jag sörjer det fortfarande ibland.