• applepieces

Hur vet jag om han är intresserad/ vill fortsätta ses?

Hej!

Jag har träffat en man för tre månader sen, via internet. Vi har umgåtts till och från sen dess och setts med jämna mellanrum, jag gillar verkligen honom och trivs i hans sällskap när vi ses.

Trots att vi nästan alltid har sex när vi ses så känns det inte som att är huvudsaken med att vi ses. Jag känner ändå båda är intresserad av att lära känna varandra när vi är tillsammans, och att han bryr sig om hur jag mår och att jag trivs när jag hälsar på honom.

Mitt enda problem är att det känns som att han tar lite initiativ till att försöka ses, det är oftast jag som frågar om han kanoch vill ses. En annan sak är att han är lite dålig på att skriva på sms.

Jag upplever ofta att jag är den som får underhålla konversationen så att samtalen inte dör ut..

Jag känner att jag fortfarande känner honom för lite för att jag ska definiera oss som exklusiva och vill lära känna honom bättre innan det är på tapeten, men min fråga är alltså hur vet jag att han ens är intresserad av att fortsätta ses?

Hur fungerar ni när ni är intresserade av någon för att visa det?

Vore glad för tips/tankar kring detta!

• Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad/ vill fortsätta ses?
  • Anonym (Grundregel)

En bra grundregel för att mäta intresse från killar är:

Om han verkligen är intresserad, så kommer du inte ens att behöva fundera över det, då det kommer att märkas, tydligt.

• Anonym (nnn)

han verkar inte speciellt verbal vare sig i tal eller på sms. Kan bli tråkigt i längden om du ständigt måste vara den som driver samtal och även relationen. 

• applepieces

Oj! kanske förklarade mig lite dåligt när jag skulle beskriva.

När vi ses har vi jättetrevligt och kan gå ut och fika, promenera eller prata i flera timmar. Det är bara det att när man inte alltid har tillfälle att ses varje dag så vill/ behöver (åtminstone) jag nån form av utbyte iaf på sms eller ett litet samtal för att hålla saker vid liv. Det är mest den biten som är svår...

• Anonym (Grundregel)
    applepieces skrev 2018-01-05 19:55:43 följande:

Oj! kanske förklarade mig lite dåligt när jag skulle beskriva.

När vi ses har vi jättetrevligt och kan gå ut och fika, promenera eller prata i flera timmar. Det är bara det att när man inte alltid har tillfälle att ses varje dag så vill/ behöver (åtminstone) jag nån form av utbyte iaf på sms eller ett litet samtal för att hålla saker vid liv. Det är mest den biten som är svår...

Du var inte otydlig. Han är dålig på att visa intresse, vilket normalt sett faktiskt tyder på ointresse...

Det spelar ingen som helst roll att man har "trevligt när man ses". Det kan alla åstadkomma. Det är vad som är emellan som verkligen betyder nåt, att den andra personen är pådrivande, visar sin känslomässiga längtan och även driver på aktivt för att planera träffar.

Ledsen att säga det, men det låter tyvärr som att du greppar efter halmstrån.... Om jag vore du så skulle jag släppa detta faktiskt..
  • BurningDiamond

Generellt anser jag att det alltid är enklast (och 95% mer tillförlitligt) att prata med vederbörande, framför att tolka tecken och fråga på forum...

• Anonym (Zxcv)
    Anonym (Grundregel) skrev 2018-01-05 20:04:31 följande:

Du var inte otydlig. Han är dålig på att visa intresse, vilket normalt sett faktiskt tyder på ointresse...

Det spelar ingen som helst roll att man har "trevligt när man ses". Det kan alla åstadkomma. Det är vad som är emellan som verkligen betyder nåt, att den andra personen är pådrivande, visar sin känslomässiga längtan och även driver på aktivt för att planera träffar.

Ledsen att säga det, men det låter tyvärr som att du greppar efter halmstrån.... Om jag vore du så skulle jag släppa detta faktiskt..

Fast det beror ju helt på vem man är, hur man är. Sms varje dag eller ens "gulliga" sms är inte allas grej. Det tycker inte jag måste tyda på ointresse. Man kan vilja ta det lite piano helt enkelt.
  • Anonym (Grundregel)
    Anonym (Zxcv) skrev 2018-01-06 17:04:04 följande:

Fast det beror ju helt på vem man är, hur man är. Sms varje dag eller ens "gulliga" sms är inte allas grej. Det tycker inte jag måste tyda på ointresse. Man kan vilja ta det lite piano helt enkelt.

Håller inte med riktigt här... alla killar jag nånsin varit med har i alla fall skickat något sms per dag, och varit pådrivande för att ses... dvs OM de varit riktigt intresserade. I annat fall om de varit svala och inte skickat knappt några sms alls, så har det alltid berott på att de ej varit jätteintresserade.

Tycker killar är lätta att tolka på det sättet. De visar ofta sitt intresse tydligt, om intresset finns där... Sen är inte alla romantiska/gulliga på sms. Men de hör åtminstone av sig regelbundet och försöker få till träffar, dvs. om de har ett starkt intresse...
  • Anonym (G)
    Anonym (Grundregel) skrev 2018-01-07 03:51:16 följande:

Håller inte med riktigt här... alla killar jag nånsin varit med har i alla fall skickat något sms per dag, och varit pådrivande för att ses... dvs OM de varit riktigt intresserade. I annat fall om de varit svala och inte skickat knappt några sms alls, så har det alltid berott på att de ej varit jätteintresserade.

Tycker killar är lätta att tolka på det sättet. De visar ofta sitt intresse tydligt, om intresset finns där... Sen är inte alla romantiska/gulliga på sms. Men de hör åtminstone av sig regelbundet och försöker få till träffar, dvs. om de har ett starkt intresse...

Måste hålla med här. Du hinner inte ens börja fundera om en person är ointresserad för det är så tydligt att du är prioriterad, att personen lägger tid och initiativ på dig.

Om du hör "jag är upptagen" eller annan ursäkt och Personen inte skriver ringer på hela dagen, då är du inte prioriterad, då är du bara i bekväm-zonen för personen alltså, han får ut något av dig när du är drivande och intresserad, men utöver det, nja, då är du inte mödan värd.

Jag skulle aldrig ens slösa tiden på att ha kontakt med en som ger mig anledning att fundera.
  • Anonym (G)
    Anonym (Zxcv) skrev 2018-01-06 17:04:04 följande:

Vem tar det piano när de är upp över öronen glada i en person? Gör du?
  • Salut

Får man fråga hur gammal du är?

Är man själv! Så kanske kan hjälpa ????

• Anonym (Zxcv)
    Anonym (G) skrev 2018-01-07 04:24:22 följande:

Ja, jag tar det väldigt piano med relationer och dating. Dejtar just nu någon väldigt försiktigt faktiskt och det är inte för att jag är ointresserad. Jag antar att man är olika helt enkelt.
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (G) skrev 2018-01-07 04:24:22 följande:
    Jag tar det lite lugnt, jag gillar inte tjejer som har bekräftelsebehov.  Jag har ett jobb där jag inte kan sitta och texta hela dagen, jag kan ibland ha andra åtaganden som gör att jag måste prioritera bort dejten. Är jag intresserad av en tjej, lägger jag krutet på dejten istället. Har aldrig haft problem för det, jag gillar självständiga tjejer som brukar vara i samma situation som jag. 
  • Anonym (Zxcv)
    Anonym (Stefan) skrev 2018-01-07 21:48:58 följande:

Jag tar det lite lugnt, jag gillar inte tjejer som har bekräftelsebehov.  Jag har ett jobb där jag inte kan sitta och texta hela dagen, jag kan ibland ha andra åtaganden som gör att jag måste prioritera bort dejten. Är jag intresserad av en tjej, lägger jag krutet på dejten istället. Har aldrig haft problem för det, jag gillar självständiga tjejer som brukar vara i samma situation som jag. 

Liknande mig då. Jag har ett fokuskrävande jobb, ogillar starktt att bli störd på arbetstid. Gillar inte heller män som är som klisterlappar eller som hör av sig hela tiden som för att kolla vad man gör. Det får mig att backa.

Mannen jag dejtar är självständig och självgående och har ett eget liv med egna intressen. Det gillar jag.
  • applepieces

Ni har rätt! Utan att gå in på för mycket detaljer vad det beror på/ inte beror på

Jag träffade honom igen efter att vi hade varit bortresta och upptagna på olika håll. Allt var som förut trevligt och bra stämning när vi sågs men jag känner ändå att när han inte hör av sig eller besvarar mina sms med någon fråga så är det inte prioriterat hos honom på samma sätt.

Det känns skönt att inse utan att göra det till någon grej hädanefter.

Tack för era olika tankar kring det hela.

<3

Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad/ vill fortsätta ses?