Ben-/skelettcancer
Någon som haft skelettcancer? Kanske till och med i benen?
Vad hade ni för symtom? Smärta? Knölar?
Så orolig att mitt knöliga, gropiga skenben ska vara något värre än bara småskador...
Någon som haft skelettcancer? Kanske till och med i benen?
Vad hade ni för symtom? Smärta? Knölar?
Så orolig att mitt knöliga, gropiga skenben ska vara något värre än bara småskador...
Jag har alltid hafr gropiga skenben, ingen cancer vad jag vet :)
Jag har också gropiga skenben och du är hypokondriker.
Har också gropiga skenben och alla i min familj.
Gropiga ben är knappast nåt symtom på skelettcancer.
Två personer jag kände hade skelettcancer innan de dog.
Den ena fick väldigt ont i ryggen ett länge tag innan de upptäckte att det var cancer.
Den andra hade tumörer i benen och hade då hemskt ont och fick svårt att gå. Han hade så ont så han grät. Alvedon hjälper inte alls så fick övertala honom att prova starkare tabletter.
Gropiga ben är knappast nåt symtom på skelettcancer.
Två personer jag kände hade skelettcancer innan de dog.
Den ena fick väldigt ont i ryggen ett länge tag innan de upptäckte att det var cancer.
Den andra hade tumörer i benen och hade då hemskt ont och fick svårt att gå. Han hade så ont så han grät. Alvedon hjälper inte alls så fick övertala honom att prova starkare tabletter.
Har du haft cancer tidigare TS?
Har du haft cancer tidigare TS?
Usch, beklagar!
Ja förstår att man får väldigt ont, men menar mer att det börjar ju någonstans innan man får så kraftiga symtom. Man vill ju helst upptäcka det i tid om man ska ha en chans.
Tack. För båda som jag kände började det med andra cancerformer. Det var metastaser som spred sig till skelettet.
Det är jätteovanligt med faktisk skelettcancer som inte är metastaser från andra tumörer, det vill säga från andra cancersorter. Risken för att det ska vara något malignt i dina ben är minimal.
/Sjuksköterska som jobbar inom cancervården
Det är jätteovanligt med faktisk skelettcancer som inte är metastaser från andra tumörer, det vill säga från andra cancersorter. Risken för att det ska vara något malignt i dina ben är minimal.
/Sjuksköterska som jobbar inom cancervården
Okej... det är kanske ovanligt att det börjar i skelettet.